خبرگزاری کار ایران

نقش ترانس در کاهش خاموشی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۳۳۴

صنعت برق در تلاش است با استفاده از فناوری های جدید از ترانسفورماتور های پربازده در شبکه برق استفاده کند که باعث کاهش تلفات خواهد شد. با توجه به اهمیت ویژه ترانس ها در شبکه، همواره مواظبت و نگهداری آنها از مسائل مهم در صنعت برق است چرا که در صورت صدمه دیدن ترانس، هزینه های آن بالا و خاموشی های تحمیل شده به شبکه طولانی مدت خواهد بود.

به گزارش ایلنا از توانیر، در حال حاضر بیش از 800 هزار ترانس در شبکه توزیع برق کشور نصب شده است و براساس برنامه ریزی صورت گرفته این تعداد تا پایان سال جاری نیز افزایش خواهد یافت.

صنعت برق در تلاش است با استفاده از فناوری های جدید از ترانسفورماتور های پربازده در شبکه برق استفاده کند که باعث کاهش تلفات خواهد شد.

همچنین با توجه  به اهمیت ویژه ترانس ها در شبکه برق، همواره مواظبت و نگهداری آنها از مسائل مهم در صنعت برق است چرا که در صورت صدمه دیدن ترانس، هزینه های آن بالا و خاموشی های تحمیل شده به شبکه طولانی مدت خواهد بود.

در هشتمین دوره کنفرانس ترانسفورماتور که فردا پنجشنبه 29 مهرماه ،در محل وزارت نیرو برگزار می شود، بکارگیری ترانس های پربازده و تاثیر آن بر کاهش تلفات مورد بررسی قرار می گیرد.

در این رویداد که هشتمین دوره آن به دلیل شیوع بیماری کرونا و ضرورت فاصله گذاری اجتماعی، به صورت وب کنفرانسی برگزار می شود، محققانی از کشورهای اوکراین و آلمان نیز حضور خواهند داشت.

برپایه این گزارش، طراحی و تولید، تست، نصب  و بهره برداری، حمل و نقل، تجهیزات حفاظتی، مدیریت عمر ترانسفورماتور، تعمیرات و تجهیزات جانبی از محورهای این کنفرانس به شمار می رود.

در هشتمین دوره کنفرانس بین المللی ترانسفورماتور ایران، از بین 70 مقاله ارسالی به دبیرخانه این رویداد، 20 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته، ارایه خواهد شد.

این گزارش می افزاید:  با توجه به اهمیت و نقش موثر ترانسفورماتور قدرت و توزیع در شبکه و حجم بسیار بالای سرمایه گذاری در این بخش، بررسی تحقیق و مطالعه در سطح منطقه ای و بین المللی با استفاده از متخصصین داخلی و خارجی، دانشگاهها و مراکز تولید ترانسفورماتور برای صنعت برق اجتناب ناپذیراست.

در این کنفرانس  مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و ناصراسکندری معاون راهبری تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی نیز سخنرانی خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز