خبرگزاری کار ایران

فروش و عرضه روغن موتور صرفا مختص اعضای سامانه جامع تجارت است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۹۵۲

معاون وزیر صمت گفت: از ۱۷مهر فروش و عرضه محصولات روغن موتور صرفا به عاملان و خریداران دارای پروانه کسب که در سامانه جامع تجارت دارای کد هستند، منوط شده و در غیر این صورت تخلف محسوب خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، عباس تابش اظهار کرد: جلسات مستمر و پیگیری‌های اثر بخش در روند مطلوب طرح استقرار سامانه جامع تجارت نقش مهمی داشته است و چهار شرکت تولیدکننده روغن موتور از هفته آینده به صورت آزمایشی به عرضه و فروش محصولات خود در سامانه جامع به نمایندگان و عاملینی که کد نقش دریافت کرده اند، اقدام خواهند کرد.

وی افزود: از ۱۷ مهرماه نیز فروش و عرضه محصولات به عاملین و خریداران دارای پروانه کسب که در سامانه جامع تجارت نقش داشته باشند منوط می‌شود.

همچنین به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت طی مکاتبه‌ای که به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ خواهد شد، از ۱۷ مهرماه عرضه و فروش این محصولات، صرفاً به خریدارانی که دارای کد نقش در سامانه جامع تجارت هستند، انجام خواهد شد و در غیر این صورت عرضه خارج از شبکه و تخلف محسوب خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه زمان شروع پروژه و به تبع آن مبنای گزارش گیری اطلاعات تولید، فروش و موجودی واحدهای تولیدکننده در سامانه از مورخ ۲۰ شهریور انجام می‌شود، واحدهای تولیدکننده و شرکت‌های پخش موظف هستند موجودی خود تا مورخ ۲۰ شهریور را احصاء و در قالب سند انبارگردانی کاهشی در بخش اظهار خروج کالا در سامانه ثبت کنند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان بیان کرد: در زمینه پوشک، واحدهای تولیدی باید اطلاعات تولید و بویژه فروش خود به تفکیک خریداران را مبتنی بر واحد اندازه گیری اعلامی در سامانه ثبت نمایند و از تاریخ ۱۷ مهرماه کلیه مراجع و دستگاه‌های متولی مکلفند صرفاً بر مبنای اطلاعات مندرج در سامانه در خصوص عملکرد شرکت‌های مذکور از تأمین مواد اولیه تا فروش محصول نهایی و … اقدام کنند.

به گفته تابش در مرحله بعدی فروش انواع پوشک و پودر شوینده صرفاً باید به خریدارانی که دارای کد نقش هستند انجام شود و بر این اساس کلیه عوامل توزیع و عرضه مکلف به اخذ کد نقش و ثبت نام در سامانه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز