خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:

آزادسازی کامل قیمت نان باید با آستانه تحمل مردم همسو باشد

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۸۸۷

هم اینک دولت از بابت خرید تضمینی گندم ۱۱ هزار میلیارد تومان ضرر و زیان می دهد و علاوه بر این نیز یارانه نقدی در این خصوص پرداخت می کند.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، با بیان اینکه آزادسازی کامل قیمت نان باید با آستانه تحمل مردم همسو باشد، گفت: آزادسازی کامل قیمت نان در دولت و کمیسیون های مربوطه و حوزه های کارشناسی در حال بررسی است.

به گزارش ایلنا و به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، سیدجواد تقوی افزود: هم اینک دولت از بابت خرید تضمینی گندم ۱۱ هزار میلیارد تومان ضرر و زیان می دهد و علاوه بر این نیز یارانه نقدی در این خصوص پرداخت می کند.

وی اضافه کرد: تمام هدف دولت این بود که با رویکردی حداقلی به هزینه ها و مدیریت صحیح در این فرآیند مسیری را طراحی کند که هم گندم و هم آرد و هم نان از شرایط بهتری بهره مند شود.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه همه دولت ها به دنبال رضایتمندی مردم از تلاش انجام شده در فرآیند تولید نان هستند، تصریح کرد: دولت یازدهم هم در اولین گام برای ایجاد انگیزه برای تولید گندم در خرید تضمینی گندم حرکتی جدی انجام داد تا بتوانیم نیاز خود را از محل تولیدات داخلی تامین کنیم.

تقوی ادامه داد: از مهمترین انگیزه ها بحثاصلاح خرید تضمینی گندم بود که خوشبختانه این همت را دولت به موقع انجام داد و بلافاصله در سال ۹۲ اولین جلسات برگزار و تصمیم گرفته شد تا کشاورز به موقع از نرخ ها مطلع شود و نسبت به کشت اقدام کند.

به گفته وی، قیمت تمام شده گندم حدود یک هزار و ۱۵۰ تومان است که برای سال آینده یک هزار و ۱۵۵ تومان پیش بینی شده است.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: دولت گندم را تاکنون کیلویی ۴۶۵ تومان به خبازان می فروخت که از این بابت رقمی معادل ۶۸۵ تومان در هر کیلو دچار ضرر و زیان می شد و در مجموع این میزان رقمی حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به طرح اصلاح قیمت نان، گفت: این طرح با توجه به جامعیت و ساز و کاری که دارد امیدواریم موجب بهبودی فرآیند آرد و نان شود.

به گفته وی، آزادسازی کامل قیمت نان در دولت و کمیسیونها و حوزه های کارشناسی بررسی می شود و کارگروهی در سطح ملی نیز با مسوولیت معاون اجرایی رییس جمهور و عضویت وزارت صنعت، معدن و تجارت و ۹ وزارتخانه دیگر، راهبری طرح و نظارت عالیه را برعهده دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز