خبرگزاری کار ایران

پرداخت تسهیلات به تالارهای پذیرایی آسیب دیده از بیماری کرونا ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۳۱۰

دستورالعمل پرداخت تسهیلات بنگاه محور به تالارهای پذیرایی آسیب دیده از بیماری کرونا ابلاغ شد.

 به گزارش ایلنا از اتاق اصناف ایران؛ با پیشنهاد و پیگیری‌ اتاق اصناف، اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران و تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی «پرداخت تسهیلات بنگاه محور به تالارهای پذیرایی آسیب دیده از کرونا» در کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا مطرح و در چهل و هشتمین جلسه از این کارگروه مورخ ۲۱ تیر ۱۴۰۰ مورد تصویب قرار گرفت. در نهایت دستورالعمل پرداخت این تسهیلات از سوی معاون اقتصادی رئیس جمهور جهت اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی ابلاغ شد.

مبلغ تسهیلات استحقاقی دارندگان تالارهای پذیرایی به شرح ذیل است:

▫️گروه یک: سقف مبلغ تسهیلات۱۵۰ میلیون تومانی برای مساحت تا ۲۰۰ متر مربع (فضای سالن)/ مساحت برای تا ۴۰۰ متر مربع (باغ تالار)

▫️گروه دو: سقف مبلغ ۳۰۰ میلیون تومانی برای مساحت ۲۰۰ تا ۵۰۰ متر مربع (فضای سالن)/ مساحت برای بازه ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ متر مربع (باغ تالار)

▫️گروه سه: سقف مبلغ ۴۵۰ میلیون تومانی برای مساحت ۵۰۰ متر مربع و بیشتر(فضای سالن)/ مساحت بازه ۱۰۰۰ متر مربع و بیشتر(باغ تالار)

­در خصوص فضای سالن و یا باغ تالار صرفاً یکی از این دو ملاک محاسبه قرار می‌گیرد.

تسهیلات این دستورالعمل طی عقد مرابحه عام به صورت یک مرحله‌ای با نرخ ۱۲ درصد و اقساط ۲۰ ماهه پرداخت می‌شود. مدت سه ماه نیز برای بازپرداخت قسط اول این تسهیلات پس از اخذ آن، تنفس محاسبه و اعمال خواهد شد که مجموعاً دوره اقساط ۲۲ ماه خواهد بود.

در این راستا، متقاضیان اخذ تسهیلات بانکی باید تا پایان شهریور ۱۴۰۰ با مراجعه به سامانه کارا (وزارت کار)، به نشانی اینترنتی https://kara.mcls.gov.ir ضمن ثبت نام، اطلاعات لازم را بر اساس فرم‌های مربوطه تکمیل کنند.

مهلت پرداخت تسهیلات موضوع این دستورالعمل توسط بانک‌های عامل تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰ و محل تأمین منابع مالی مورد نیاز این دستورالعمل نیز منابع مصوب ستاد ملی مدیریت کرونا برای اعطای تسهیلات به کسب وکارهای به شدت آسیب دیده از کرونا است.

لازم به تاکید است که این تسهیلات، در قالب وام ارائه شده و کمک بلاعوض دولت به تالاردارن آسیب دیده از کرونا و تعطیلی‌های اجباری ستاد ملی مبارزه با کرونا نیست. لذا دولت باید در نظر داشته باشد، بازپرداخت این وام، مستلزم ادامه فعالیت و کسب در آمد است و مادامی که تالارهای پذیرایی در سیبل تعطیلی‌های ناشی از شرایط قرمز کرونایی قرار گیرند بازپرداخت این تسهیلات مشکل و معضل بعدی خواهد بود. از این رو، اتاق اصناف و اتحادیه بابت استمهال بیشتر این تسهیلات، همچنان پیگیر و مصر خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز