خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون عمران در گفت‌وگو با ایلنا:

دلیل وقوع تصادفات ضعف مدیریت و نظارت است/ مسئولان بهانه تحریم‌ها را برای نوسازی ناوگان جاده‌ای نداشته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۲۴۵

رییس کمیسیون عمران اظهار داشت: برخلاف گفته‌های و مانورهای وزیر راه وشهرسازی در این باره، هیچ اقدام خاصی برای نوسازی ناوگان جاده‌ای انجام نشده‌ است و همچنان ناوگان جاده‌ای فرسوده‌ای داریم.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره دو تصادف اتوبوس خبرنگاران و سربازان اظهار داشت: از دست دادن این جوانان و سرمایه‌های ملی کشورمان که موجب تاثر و تالم خاطر تمام جامعه شده را به خانواده ایشان تسلیت می‌گویم و این حادثه ضعف مدیریت را یک بار دیگر  گوشزد می‌کند.

وی تاکید کرد: اینکه در کمتر از 24 ساعت بر اثر دو حادثه در جاده‌های کشور 7 نفر از جوانان کشورمان را از دست داده‌ایم و 51 مصدوم داشته‌ایم نشان‌دهنده ضعف مدیریت و نظارت در سیستم حمل و نقل جاده‌ای است.

رییس کمیسیون عمران ادامه داد: برخلاف اینکه مدعی هستند سن ناوگان اتوبوسی بالا نیست اما واقعیت چیز دیگری است و امروز با ناوگان پیر و فرسوده جاده‌ای مواجه هستیم و از سوی دیگر هزینه نوسازی ناوگان برای رانندگان بسیار بالا است.

رضایی کوچی با بیان اینکه از برنامه نوسازی ناوگان جاده‌ای بسیار عقب هستیم، گفت: وزارت راه و شهرسازی در حوزه نوسازی ناوگان جاده‌ای وقت بسیار کمی گذاشته است و در حالی که در حوزه ناوگان جاده‌ای با فرسودگی، مصرف بالای سوخت و تصادف پی در پی مواجه هستیم و رانندگان هم در کنار درآمد کم از آرامش‌خاطر برخوردار نیستند، متاسفانه وزارت راه نظارت خوبی در این حوزه ندارد.

وی افزود: موضوع حائز اهمیت این است که در حال حاضر 90 درصد جابه جایی‌های بار و مسافر از طریق جاده انجام می‌شود و جاده ها دیگر توان و کشش این حجم از جابه جایی‌ها را ندارند. متاسفانه شبکه ریلی هم عملکرد ضعیفی داشته و به همین دلیل تمام بار جابه جایی‌ها بر دوش جاده‌ افتاده‌است.

رییس کمیسیون‌عمران با اشاره به ابهامات موجود در دلایل وقوع دو تصادف اتوبوس خبرنگاران و سربازان اظهار داشت: برای روشن شدن همین ابهامات در علل وقوع این دو تصادف روز دوشنبه هفته جاری وزیر راه و شهرسازی، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و مسئولان پلیس راهور در کمیسیون عمران باید حضور یابند و پاسخ دهند.

رضایی کوچی تاکید کرد: مسئولان باید درباره نحوه نظارت بر مجوزهای تردد، مباحث فنی و ...در جلسه روز دوشنبه پاسخگو باشند و این موضوعات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی درباره سن ناوگان اتوبوسی کشور گفت: در حال حاضر سن ناوگان اتوبوسی بالای 12 سال است اما طبق استانداردها این عدد بالا است و باید حداقل به 4 سال کاهش یابد.

رییس کمیسیون عمران با بیان اینکه تا کنون چندین بار وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران حاضر شد و همواره مدعی بوده که در حال نوسازی ناوگان اتوبوسی هستیم، ادامه داد: برخلاف گفته‌های و مانورهای وزیر راه وشهرسازی در این باره، هیچ اقدام خاصی برای نوسازی ناوگان جاده‌ای انجام نشده‌ است و همچنان ناوگان جاده‌ای فرسوده‌ای داریم.

رضایی کوچی تاکید کرد: مسئولان در حوزه ناوگان جاده‌ای دیگر مشکل و بهانه تحریم‌ها را ندارند و واقعیت این است که نوسازی ناوگان جاده‌ای کار سخت و دشواری نیست و عده‌ای نمی‌توانند مدعی شوند که به دلیل تحریم‌ها قطعه نداشتیم و امکان خرید اتوبوس وجود نداشته و ...معتقدم فراتر از این موضوعات دلیل وقوع این حواث ناگوار ضعف در مدیریت است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز