خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

عملکرد صداو سیما در جلوگیری از جذب مردم به سایت‌های قمار قابل‌ قبول نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۰۱۳

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عدم اطلاع‌رسانی صرفا مختص سازمان صدا و سیما نیست. امروز تمام دستگاه‌های کشور وظیفه جدی در این زمینه دارند و خوراک و محتوای سازمان صدا و سیما را باید در اختیارش قرار دهند و به این سازمان کمک کنند.

احمد راستینه،عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره نقش رسانه ملی در بحث اشاعه سایت‌های شرط‌‎‌‌‌‎‌ بندی و قمار اظهار داشت: اتفاقات نوظهور در حوزه فضای مجازی که بخشی از زندگی حقیقی همگان شده است، مسئولیت جدی را بر  دوش تمامی دستگاه‌ها نهاده، بر همین اساسا تکلیف سازمان صدا و سیما خطیر و بسیارجدی است.

وی ادامه داد: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری تمامی نظارت‌ها در حوزه تولید و نشر فراگیر متوجه سازمان صدا و سیما است، بنابراین در حوزه فرهنگ‌سازی و تبلیغ درست وظیفه مهمی برعهده دارد. متاسفانه در فضای مجازی اتفاقات تازه‌ای روی می‌دهد که بسیاری از مردم کشور نسبت به آن‎ها بی‌اطلاع هستند و به همین دلیل گرفتار آسیب‌های جدی می‌شوند.

راستینه افزود: سایت‌های شرط‌‌‎‌‌ بندی یکی از همین آسیب‌های مورد اشاره است که سرمایه‌های زیادی را از افرادی که دچار غفلت می‌شوند و در آن‌ها حضور پیدا می‌کنند، بر باد داده است. خارج از اینکه نفس کار مشکلات شرعی خود را دارد و هزینه‌های سنگینی را بر سلامت جامعه تحمیل می‌کند، یک سیاست فراگیر هم باید در حوزه قانونی جهت متوقف کردن چنین فعالیت‌های مخرب اقتصادی در دستور کار تمام نهادها و دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی هم در حوزه قانون‌گذاری‌های نوین متناسب با آسیب‌های برخواسته از آن وظیفه دارد نسبت به اصلاح قانون فضای مجازی و فعالیت‌های اقتصادی در این محیط به صورت ویژه اهتمام ورزد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره دلیل عدم اقدام مثبت از سوی رسانه ملی در این رابطه اظهار داشت: عدم اطلاع‌رسانی صرفا مختص سازمان صدا و سیما نیست. امروز تمام دستگاه‌های کشور وظیفه جدی در این زمینه دارند و خوراک و محتوای سازمان صدا و سیما را باید در اختیارش قرار دهند و به این سازمان کمک کنند. یکی از موضوعاتی که در آن ضعف جدی وجود دارد، بحث پژوهش تحقیقاتی و مطالعاتی جدی است که متاسفانه در آسیب‌های نوین در حوزه فضای مجازی انجام نشده است. به  میزان صدا و سیما دانشگاه‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در حوزه برآورد آسیب‌ها و معرفی آن‌ها دربستر رسانه مقصر هستند.

وی افزود: سازمان صدا و سیما مسئولیت جدی در فراهم کردن این بستر دارد تا نخبگان دانشگاهی و اساتید آگاه در این حوزه مباحث را ارائه دهند، اما نهادهای دولتی هم مکلف هستند نسبت به تولید محتوا، مطالعات و پژوهش برای ارتقا دانش مردم و سواد رسانه‌ای آن‌ها اقدام کنند. متاسفانه حجم تولید و محتوا در فضای مجازی را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برعهده دارد و از وظایف اصلی آن به حساب می‌آید، اما در این خصوص اقدام شایسته و بایسته‌ای را انجام نداده و به همین دلیل اصرار مجلس بر این است که این وظایف نظارتی در حوزه‌های تولید و محتوا مجازی به سازمان صدا و سیما برگردانده شود تا ابزارهای لازم برای این کار را تحت اختیار داشته باشد.

راستینه درباره عملکرد ضعیف صدا و سیما در این خصوص ابراز کرد: عملکرد دستگاه‌ها از جمله صدا وسیما در موضوع مورداشاره اساسا قابل قبول نیست، اما شکی وجود ندارد که باید این فضا مجازی از هم گسیخته مدیریت شود. البته سازمان صدا و سیما در ارتقا سواد رسانه‌ای مردم مسئولیت جدی دارد و باید به آن عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز