خبرگزاری کار ایران

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان:

مدیریت پسماندهای شهری یکی از شاخص های شهر پایدار است

کد خبر : ۲۴۱۹۵۲

اصفهان در مدیریت پسماند در کشور الگو است. از این‌رو در برنامه اصفهان ۹۵ نیز بهبود شاخص‌هاى مدیریت پسماند در اولویت قرار گرفته است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان لزوم توجه به بازیافت را مورد تاکید قرار داد و افزود: بازیافت پسماند و استفاده از آن در فرایند تولید، یکی ازمهم‌ترین مباحثی است که با کارایی مدیریت شهری در ابعاد اقتصادی و زیست محیطی مرتبط است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رضا امینی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح های پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین زیرساخت ها در شهر، باید فرهنگسازی و تشویق تولیدکنندگان پسماند به تولید کمتر و در نهایت تفکیک و تحویل این مواد به مامورین جمع آوری باشد، گفت: تفکیک پسماند در مبدا و استفاده مجدد از آنها از ابعاد بهداشتی، زیست محیطی، اقتصادی و اشتغال زایی از اهمیت بر خوردار است.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماندهای شهری یکی از شاخص های شهر پایدار است، گفت: اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی متعدد درزمینه آشنایی شهروندان با جداسازی مواد بازیافتی از اقلام بدون مصرف، در افزایش میزان مواد بازیافتی جمع آوری شده در شهر اصفهان نقش موثری دارد.

امینی بیان داشت: امروز اصفهان در مدیریت پسماند در کشور الگو است از اینرودر برنامه اصفهان ۹۵ نیز بهبود شاخص‌هاى مدیریت پسماند در اولویت قرار گرفته است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پروژه های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان که در دهه فجر به بهره برداری رسید، عنوان کرد: ۶پروژه شاخص سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان به بهره برداری رسید که مهم ترین آنها، اولین مرکز پردازش مکانیزه پسماند خشک کشور در اصفهان است.

امینی گفت: کاهش هزینه ها، کم شدن دخالت نیروی انسانی، رعایت بهداشت و مباحثزیست محیطی، حذف عوامل غیر مجاز و انبارهای متفرقه و افزایش سرعت عمل در فرآیند ازمزایای احداثاین مرکز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز