خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور:

استان اصفهان، یک سرمایه اجتماعی برای کل کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۹۰۶

سخنگوی دولت که برای شرکت در شورای برنامه ریزی استان به اصفهان سفر کرده بود، گفت: جایگاه اصفهان به لحاظ نقش و تاثیر این استان در توسعه کشور باید ارتقا یابد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، که برای بررسی مسائل مهم به اصفهان سفرکرده بود درجمع خبرنگاران بااشاره به اینکه برای استان اصفهان درتخصیص اعتبارات ملی جایگاه خوبی قایل هستیم افزود: این جایگاه به لحاظ نقش و تاثیر این استان در توسعه کشور باید ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقرنوبخت با تاکید بر اینکه همه مدیران و مسئولان استان برای جایگاه بهتر و توسعه استان اصفهان، برنامه‌های خود را تدوین کنند تا در بودجه سال ۹۴ و برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شود، گفت: برای عمران و آبادانی استان از محل اعتبارات تخصیصی ۸۰۰ میلیارد تومان تا پایان امسال اختصاص داده می‌شود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: ۱۳۴ میلیارد تومان نیز برای توازن منطقه‌ای به استان اصفهان اختصاص یافته است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری اظهار داشت: دولت درصورت مکاتبه و ارائه صورت، برای طرحهای نیمه تمام استان اصفهان که امسال به اتمام برسد بودجه اختصاص خواهد یافت.

وی گفت: اعتقاد راسخ دارم که استان اصفهان به لحاظ ویژگی‌های منحصر بفرد یک سرمایه اجتماعی برای کل کشور بوده وتوسعه و پیشرفت این استان توسعه و پیشرفت کشور را بدنبال دارد.

محمد باقرنوبخت با بیان اینکه نگاه ما یک نگاه ملی است افزود: استان‌ها از نظر برخورداری از منابع باید با شاخص‌های عدالت دیده شوند و ما با نگاه عادلانه حق صجیح استان را ضایع نکرده و یا حق استانی را به ناحق به استان دیگر تخصیص نخواهیم داد.

سخنگوی دولت گفت: در مجموع ۵۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به هدفمندی یارانه‌ها اختصاص دارد و ما ۴۸ هزار میلیارد تومان برای بهداشت اختصاص دادیم که آثار بسیار مثبتی داشته است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به سیاست‌های دولت در رابطه به مهار تورم اشاره کرد و افزود: دولت دو سیاست همزمان مهار تورم و روج ار رکود و رونق اقتصادی را در یکسال گذشته انجام داده و تورم نسبت به سال گذشته تقلیلی یافته که این امر محصول برنامه ریزی است و در تلاش هستیم تا اقتصاد از رکود خارج شود.

در این نشست خبری معاون مجلس و امور استان‌های معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور هم در مورد صندوق بازنشستگی فولاد گفت: دولت تاکنون کمک‌های بسیاری به صندوق بازنشستگی فولاد کرده و ۸ هزار میلیاردتومان از سهام از جمله سهام دخانیات، سنگ آهن و ذوب آهن به صندوق بازنشستگی فولاد داده شده بگونه‌ای که امروزتا حدودی در پرداخت حقوق باز نشستگان فولاد تاثیر داشته بگونه‌ای که امروز تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد که در گذشته تا حدود یکسال عقب افتاده بود به کمتر از یکماه رسیده است.

صالح با بیان اینکه در یک سال آینده تصویر خوبی از صندوق بازنشستگی فولاد را شاهد خواهیم بود اضافه کرد: وزیر کار و رفاه اجتماعی هم اکنون هیات مدیره صندوق بازنشستگی را تعیین کرده است و آینده خوبی برای این صندوق و بازنشستگان فولاد کشور را در یکسال آینده شاهد خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز