خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل بهزیستی استان اصفهان خبر داد:

مرکز توانمندسازی بهبودیافتگان اعتیاد به بهره برداری می رسد

کد خبر : ۱۸۲۶۷۹

هم‌زمان با هفته بهزیستی ۲۵ تا ۳۱ تیرماه، برای اولین بار در استان اصفهان دو مرکز توانمندسازی و جامعه‌پذیری بهبودیافتگان اعتیاد ویژه خانم‌ها و آقایان افتتاح می‌شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه افتتاحیه‌های این اداره کل شامل ۲ هزار و ۷۲۷ پروژه، در قالب ۲ هزار و ۵۱۳ طرح خوداشتغالی و ۱۹۶ واحد مسکونی ویژه معلولین و مددجویان است، اظهار کرد: تعداد ۱۶ مرکز در حوزه‌های مختلف «توان‌بخشی، اجتماعی، پیشگیری و پشتیبانی» با اعتباری بالغ بر ۱۶۹ میلیارد و ۷۱۴ میلیون ریال از بخش دولتی و خصوصی بوده و ۱۲ پروژه در حوزه پیشگیری، یک پروژه در حوزه اجتماعی، دو پروژه در حوزه مشارکت‌ها و سه پروژه در حوزه توان‌بخشی در هفته بهزیستی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ سعید صادقی توسعه مراکز بهزیستی و ساماندهی مراکز اقامتی میان مدت برای درمان اعتیاد را از برنامه‌های سازمان بهزیستی در سال جاری عنوان کرد.

صادقی با بیان اینکه این نهاد دارای ۵۹ وظیفه و ۱۴۸ ریز فعالیت است، افزود: هم اینک ۲۹۹ مرکز در حوزه پیشگیری، در قالب «مراکز درمان اعتیاد، مراکز کاهش آسیب، مشاوره خانواده و ژنتیک، پایگاه‌های غربالگری بینایی و شنوایی و…»، ۲۴۵ مرکز در حوزه توان‌بخشی، در قالب «مراکز توان‌بخشی ویژه نابینایان، ناشنوایان، معلولین ذهنی و جسمی حرکتی و…» و یک هزار و ۴۰۴ مرکز در حوزه اجتماعی، در قالب «مراکز اورژانس اجتماعی، خط ۱۲۳، مراکز شبه خانواده، کلینیک‌های مددکاری، مجتمع‌های خدمات بهزیستی دولتی و غیر دولتی و…» در سطح استان اصفهان در حال فعالیت و ارائه خدمات به جامعه هستند.

وی بهزیستی را سازمانی دانش‌بنیان و تخصصی در جهت ایجاد فرصت‌های برابر اجتماعی برای تمامی افراد جامعه به ویژه جامعه هدف دانست و افزود: امروز بهزیستی با گفتمان جدید دولت تدبیر و امید با دیدگاهی جامع و عمل‌گرایانه و پرهیز از شعارزدگی، به دنبال تعامل مناسب و اثرگذار با سایر دستگاه‌های متولی سلامت روانی اجتماعی و رسانه‌های جمعی و توسعه خدمات پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی در کشور است.

صادقی با قدردانی از تمامی خیرین و حامیان بهزیستی استان اصفهان گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان سرمایه‌های اجتماعی و خیرین بازوان توانمند سازمان بهزیستی در جهت رسیدن به اهداف متعالی خود که همانا حمایت و ارتقای کیفیت زندگی مددجویان تحت پوشش و تمامی اقشار جامعه است، هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز