خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن فرش دستباف استان اصفهان خبر داد:

کاهش ۳۰ درصدی فروش فرش دستباف در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۸۱

به دلیل بالاتکلیفی بازار، وضعیت فروش فرش دستباف در داخل کشور مناسب نیست و این صنعت با کاهش فروش روبه رو است.

ایلنا: رییس انجمن فرش دستباف خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: قیمت فرش دستباف بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش داشته است با این وجود به دلیل رکود، خرید و فروش چندانی انجام نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، باقر صیرفیان با اعلام اینکه متاسفانه فرش ایرانی در خارج از کشور هم فروش خوبی ندارد، تحریم‌ها، نوسانات نرخ ارز و وضعیت نامناسب اقتصادی بعضی از کشورهای هدف را از عوامل موثر بر کاهش صادرات این کالا دانست.

رییس انجمن فرش دستباف خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در ادامه صحبت‌های خود به مشکلات دیگری اشاره کرد که کمبود بافنده فرش یکی از آن‌ها بود. صیرفیان در این خصوص شرح داد: به دلیل ضعف در فرهنگسازی، بسیاری از مردم حاضر نیستند بافنده باشند چراکه همواره از خانوده‌های قالیباف به اشتباه به عنوان افراد فقیر نام برده شده است.

وی پشم، کرک، ابریشم و نخ را مواد اولیه این صنعت ذکر کرد و با اشاره به اینکه قیمت کرک در چند ماه گذشته بین ۲ تا ۳ برابر شده است، افزود: با وجود افزایش قیمت مواد اولیه و بالا رفتن دستمزد‌ها، فرش ارزان شده است.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: این مسائل سرمایه در گردش تولیدکننده را کاهش داده است که دولت باید با وام بلندمدت و بهره کم، آن‌ها را در رفع این کمبود نقدینگی یاری کند چراکه شاه مهره زنجیره تولید فرش، تولیدکنندگان هستند و همه بخش‌های مربوط مانند طراح، نقاش، رنگرز و… را به هم متصل می‌کنند.

صیرفیان ابراز امیدواری کرد: دولت با بهبود روابط با کشورهای خارجی راه را برای صادرات فرش دستباف ایرانی هموار کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز