خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان خبرداد:

تنها شرط تحقق توسعه، توجه به گردشگری و هماهنگی بین دستگاه‌هاست

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۶۷

با توجه به شرایط کنونی که بارگذاری صنایع آلاینده در اطراف شهر، سلامت اصفهان را به خطر انداخته است و تنها راهکاری که در این شرایط مطرح می شود تعطیلی ادارات و مدارس است، جایگرین شدن صنعت گردشگری با صنایع آلاینده در توسعه شهر از اهمیت برخوردار است.

ایلنا: معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان با تاکید بر اهمیت توسعه صنعت گردشگری در اصفهان اظهار داشت: صنعت گردشگری باید محور توسعه شهر شود وشهرداری اصفهان اولین شهرداری در کشور است که به مبحثگردشگری شهری ورود پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازا اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه اصفهان شهری منحصر به فرد است به برنامه ریزی برای توسعه صنعت گردشگری در اصفهان تاکید کرد و افزود: ابتدا باید زیرساختهای فکری برای توسعه گردشگری را فراهم کرد و بعد برای تامین زیرساختهای کالبدی اقدام کرد و زیرساختهای توسعه گردشگری را فراهم نمود.

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان از ورود دستگاههای غیردولتی به عرصه گردشگری خبر داد و تصریح کرد: توسعه گردشگری اکنون دغدغه اتاق بازرگانی اصفهان است.

جمالی‌نژاد؛ با اشاره به مباحثمختلف در حوزه گردشگری افزود: گردشگری مباحثنظیر حمل و نقل شهری، محل اقامت، جاذبه‌های گردشگری، اطلاع رسانی و تامین زیرساخت‌های لازم را نیز در بر می‌گیرد و ضروری است مواردی که تاکنون فراموش شده مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در برنامه اصفهان ۹۵ نیز به ارتقای جایگاه ملی و بین المللی اصفهان تاکید شده است و دیپلماسی فعال شهری در اصفهان مورد توجه قرار می‌گیرد افزود: درحال حاضر دانشگاههای اصفهان نیز به مبحثگردشگری ورود پیدا کرده‌اند و تحقق توسعه گردشگری یک شرط دارد و آن هماهنگی بین دستگاه‌ها است که اگر هر کدام به تنهایی و به صورت موازی با دیگر نهاد‌ها عمل کنند به نتیجه‌ای نمی‌رسیم.

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان شهرداری اصفهان با بیان اینکه اکنون در ابتدای مسیر توسعه گردشگری هستیم، اظهار داشت: گردشگری شهری شاخه‌های متفاوتی دارد ولی آنچه مهم است، گردشگری فرهنگی است.

وی ادامه داد: در کنار توسعه زیرساخت‌های لازم باید صنعت گردشگری، آموزش نیز از اهمیت برخوردار است و آموزش در اصفهان در دو حوزه عمومی و خصوصی مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گفته وی در راستای آموزش عمومی، آموزش شهروندان در زمینه برخورد با گردشگران مورد توجه قرار می‌گیرد در این بخش رسانه‌ها می‌توانند به کمک شهرداری بیایند.

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان بیان داشت: در حوزه آموزش اقتصادی، آموزش کارکنان و مدیران و نهادهای مرتبط مورد توجه قرار می‌گیرد و رانندگان تاکسی و اتوبوس نیز آموزش می‌بینند زیرا اولین افرادی که گردشگران در شهر با آن‌ها برخورد می‌کنند، رانندگان تاکسی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز