خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز:

بیش از ۴۰ درصد سفرهای درون شهری شیراز با تاکسی انجام می‌شود

کد خبر : ۱۲۷۶۹۵

بیش از ۴۰ درصد جابجایی های درون شهری در شیراز توسط ناوگان تاکسیرانی انجام می شود که این نشان دهند اعتماد و رویکرد مثبت مردم به تاکسی ها است.

شیراز - ایلنا: شهردار شیراز گفت: بیش از ۴۰ درصد جابجایی‌های درون شهری در شیراز توسط ناوگان تاکسیرانی انجام می‌شود که این نشان دهند اعتماد و رویکرد مثبت مردم به تاکسی‌هاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علی رضا پاکفطرت در همایش اخلاق شهروندی و در جمع رانندگان تاکسی‌های درون شهری شیراز، افزود: این اعتماد و رویکرد مثبت می‌تواند دستمایه‌ای برای ارتقا آگاهی‌ها و ضرورت‌های فرهنگ شهروندی برای افزایش سرعت رشد جامعه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رانندگان سخت کوش تاکسی در شیراز با امکانات محدود، بهترین خدمات را به شهروندان و زائران سومین حرم اهلبیت(ع) ارائه می‌کنند، گفت: دنبال می‌کنیم تا با تصویب راه کارهایی در سازمان تاکسیرانی و تعامل با دستگاه‌های بالادستی شرایط مناسب‌تر رفاهی را برای این عزیزان ایجاد کنیم.

وی افزود: اگر همه رانندگان تاکسی که بیش از ۱۵هزار نفر در شیراز هستند کار خود را به نحو احسن انجام دهند قطعا خیال شهرداری از این حمل و نقل راحت شده و به کارهای دیگر خود می‌پردازد که با تلاش‌های صورت گرفته با همکاری سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و تاکسیرانی، این موضوع دور از دسترس نیست.

شهردار شیراز با بیان اینکه رانندگان تاکسی و اتوبوس با ارائه خدمات مطلوب در تمامی زمینه‌ها از برخورد مناسب با سرنشینان گرفته تا نحوه رانندگی مناسب می‌توانند بهترین آمران معروف در جامعه باشند، خاطرنشان کرد: رانندگان تاکسی سفیران شهر و شهرداری در راستای ارتقای فرهنگ عمومی در حد نام و آوازه شهر شیراز باشند.

وی افزود: شیراز می‌تواند با رسیدن به این حاشیهٔ امن با افزایش قابل توجه گردشگران از نقاط مختلف دنیا در کنار اشاعه فرهنگ ناب اسلام، جایگاه واقعی این شهر در زمینه صنعت توریسم را رقم بزند.

او ادامه داد: شیراز با داشتن پتانسیل‌های بی‌بدیل تاریخی، مذهبی، پزشکی، مهندسی و… از هر نقطه‌ای از ایران قابلیت بیشتری در گردشگری دارد چون پاسخگوی تمامی سلایق است که البته این موضوع باید در عمل هم ثابت شود.

پاک فطرت با بیان اینکه انضباط، آراستگی و پاکیزگی در شهر‌ها نمودِ یک شهر پیشرفته در بدو ورود گردشگران است، ابراز امیدواری کرد که شیراز با هماهنگی و دلسوزی همگان به جایگاه واقعیش در این زمینه دست یابد.

وی افزود: همه باید برای به رخ کشیدن فرهنگ اصیل شیراز و فارس به دنیا در هر جایگاه و شغلی که قرار داریم تلاش کنیم و قطعا نقش اساسی خانواده بزرگ تاکسیرانی و اتوبوسرانی در پیشانی این جریان قابلِ انکار نیست.

شهردار شیراز تصریح کرد: اکنون شیراز روزهای خوبی را در زمینه‌های مختلف شهرسازی، عمرانی، فرهنگی و دیگر ابعاد سپری می‌کند که این نیز محصول همدلی فرزندان این دیار در شهرداری و شورای اسلامیِ شهر است.

براساس این گزارش تا به حال بیش از ۲هزار نفر از ناوگان ۱۵هزار نفریِ سازمان تاکسیرانی شیراز در این همایش‌ها مورد آموزش قرار گرفته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز