خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان در مراسم تکریم و معارفه تعدادی از معاونان و مدیران شهرداری اصفهان تاکید کرد:

حرکت کردن در مسیر فرهنگی از اصفهان شهری اسلامی می‌سازد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۵۵

هر کس به نوبه خود در مجموعه شهرداری کار فرهنگی انجام می دهد، همه مجموعه شهرداری در کار فرهنگی شریک هستند و حرکت کردن در مسیر فرهنگی، می تواند از اصفهان شهری اسلامی بسازد.

ایلنا: شهردار اصفهان با اشاره به آیه دوم سوره مائده گفت: تمامی نیکی‌ها در نبوت پیامبراکرم(ص) و تقوا در امامت علی بن ابی طالب خلاصه شده است، در واقع پیامبر اکرم(ص) حق را برای مردم آورد و علی بی‌ابی طالب(ع) می‌خواهد مردم را به حق برساند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ سید مرتضی سقائیان‌نژاد عاشورا را تابلویی از حرکت انسان‌ها دانست که انسان‌ها در این تابلو دو راه نورانیت و ظلمانیت را در پیش گرفته بودند، به هر تقدیر امروز نیز به واسطه کارهای ما ظلمت و نور وجود دارد.
وی تصریح کرد: همه ما در مجموعه شهرداری نیز باید حرکتی را دنبال کنیم که از ظلمت به سمت نور باشد، برای این کار نیاز به همکاری یکدیگر داریم.
سقاییان‌نژاد با تاکید بر اینکه تاثیرات اقدامات فرهنگی را باید در رفتارهای مردمی مشاهده کرد، ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که در مجموعه فضای سبز نیز فرهنگ حاکم است و وقتی خانواده‌ای در یک روز تعطیل برای تفریح به طبیعت و پارک‌های شهری می‌رود، فرهنگ در آن موج می‌زند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: ۱۰ سال است در مجموعه شهرداری فعال هستیم، مدیری که ۱۰ سال تجربه کسب کرده است باید از تجربیاتش استفاده شود چرا که قلم کشیدن بر روی مدیران ظلم است.

سقائیان‌نژاد اظهار داشت: نباید فراموش کنیم اینجا شهرداری است و مشارکت مردم مهم‌ترین اصل موفقیت در این مجموعه است بنابراین باید کار‌ها را با مشارکت مردم جلو ببریم.
معاون فرهنگی و تفریحی سابق شهرداری نیز در این مراسم گفت: از سال ۸۶ که معاونت فرهنگی اجتماعی در چارت تشکیلاتی شهرداری قرار گرفت، کمیته فرهنگ شهروندی، احداثفرهنگسرا‌ها، ورزشگاه‌ها، حمایت از نهادهای فرهنگی و مردمی، مهندسی فرهنگی و تبدیل شدن شهرداری به نهاد اجتماعی در دستور کار قرار گرفت.
حبیب الله تحویل‌پور با اشاره به اینکه در برنامه اصفهان ۹۵، چشم انداز شهر اصفهان، شهری اسلامی است، تصریح کرد: اولین برنامه استرانژیک شهرداری در حوزه فرهنگی تدوین شد و آیین نامه عملیاتی آن در کل شهرداری مطرح شد.
تحویل‌پور با اشاره به افتخارات حوزه معاونت فرهنگی طی این سال‌ها خاطرنشان کرد: در این سال‌ها اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، پایتخت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای و پایتخت صنایع دستی کشور شناخته شده است.
مدیر جدید بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شهرداریبا تاکید بر اینکه اصفهان نقطه اول کشوری در تحقق فرهنگ شهروندی است، اضافه کرد: ایجاد نهضت ملی فرهنگ شهروندی، ایجاد دبیرخانه میراثمعنوی و ایجاد دبیرخانه بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهرداری‌ها از دیگر افتخارات کسب شده توسط شهرداری اصفهان است.
تحویل پورتصریح کرد: تاسیس شهرعلم، تاسیس مراکز بنیادی در اصفهان جهت معرفی ادوار تاریخی همچون بنیاد شیخ بهایی، خانه مشروطیت، خانه مهدویت و آینده پژوهی و خانه انقلاب اسلامی، احیای مجموعه فرهنگی تخت فولاد و احداثفضای تعزیه از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی تاکید کرد: تهیه اسناد موضوعی راهبردی اصفهان در محورهای سلامت، ورزش شهروندی، گردشگری و سبک زندگی، تهیه اسناد موضوعی راهبردی و تصویب در کمیسیون فرهنگی اجتماعی کلانشهر‌ها از دیگر اقدامات این معاونت است.
تحویل پوراضافه کرد: برگزاری هفته فرهنگی و هنری خواهرخوانده‌ها، برگزاری مسابقات ورزش جانبازان و معلولین، برگزاری هفته فرهنگی ژاپن و جاده ابریشم از جمله همایش‌های بین المللی برگزار شده در اصفهان است.

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان نیز گفت: ۴ سیاست را در حوزه عمرانی استانداری دنبال می‌کردیم که با مجموعه شهرداری هماهنگی دارد، توزیع عادلانه خدمات و امکانات از مهم‌ترین این سیاست‌ها بود به طوری که ۳۶ کمیسیون و کارگروه تخصصی در این خصوص فعال بودند.
مهدی جمالی‌نژاد ادامه داد: هویت سازی در شهر‌ها و روستا‌ها و حضور و بروز بخش خصوصی در پروژه‌های مختلف از دیگر سیاست‌های من در حوزه عمرانی بود که با سیاست‌های شهرداری جدایی ندارد.
معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان بیان داشت: شهرداری نهاد خدمات رسان است و کامل‌ترین نمونه تشکیلات اداری محسوب می‌شود از این رو مولفه‌های شهر اسلامی، ارتقای کیفیت زندگی، رعایت عدالت شهری، اعتلای فرهنگ اسلامی را در معاونت هماهنگی در دستور کار قرار داده‌ام.

مشاور جدید اموربازرسی و مسئول ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان نیز با اشاره به اینکه به صورت هفتگی بالغ بر ۸۰ شکایت و درخواست از بالا‌ترین دستگاه‌ها از جمله دفتر مقام معظم رهبری به دفتر بازرسی شهرداری می‌رسد، افزود: در حال حاضر همه دستگاههای نظارتی، بازرسی را به عنوان محور شهرداری می‌دانند.
رسول اخوان شریف با بیان اینکه اکنون ۵ تیم بازرسی در شهرداری در حوزه‌های مختلف فعال هستند، خاطرنشان کرد: طرحی با عنوان بازرسی افتخاری در شهرداری شکل گرفته که طی آموزش‌هایی که به آن‌ها داده شده است در تماس با بازرسی شهرداری هستند و مباحثرا بیان می‌کنند.
وی با بیان اینکه بازرسی واحد نظارتی درون سازمانی است بنابراین همه باید در این خصوص همکاری داشته باشند، اضافه کرد: پاسخگویی به شکایات اکنون در ۱۵ الی ۲۰ روز انجام می‌شود اما لازم است برای رضایت شهروندان بررسی شکایات به ۳ الی ۴ روز کاهش یابد.
مدیرعامل جدید سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در ادامه این مراسم با اشاره به آلودگی‌های اصفهان و آلاینده‌های موجود بیان داشت: در افق برنامه اصفهان ۹۵، برنامه‌هایی پیش بینی شده است که اگر به آن‌ها توجه نشود به طور حتم حیات مردم به مخاطره می‌افتد.
سلیمانی‌پور عنوان کرد: صنایع موجود بدون برنامه ریزی و عدم طرح آمایش سرزمین در آن زمان در اصفهان راه اندازی شد به طوریکه آلاینده‌های ناشی از این صنایع توسط باد وارد شهر شده و سلامت شهروندان را به مخاطره انداخته است.
وی گفت: یکی از آلاینده‌های موجود دی اکسید کربن می‌باشد که بر اساس تحقیقات صورت گرفته عنوان شده است دی اکسید کربن بر DNAانسان و رشد گلبول‌های سفید که وظیفه دفاع از بدن را برعهده دارند تاثیر می‌گذارد.
سلیمانی‌پور با اشاره به اینکه ۵۶ درصد از آلاینده‌های شهر اصفهان مربوط به حمل و نقل عمومی است تصریح کرد: روزانه بین ۹۰۰ تا یک میلیون خودروی سبک و سنگین در سطح شهر اصفهان تردد می‌کنند که این امر باعثتشدید آلودگی هوا در شهر اصفهان شده است.
وی افزود: سرب یکی از دیگر آلاینده‌ها می‌باشد که جزو خطرناک‌ترین عنصرهاست و از طریق تنفس وارد بدن انسان می‌شود و باعثمی‌شود اکسیژن به سلول‌ها نرسد لذا باید چاره‌ای برای اصفهان اندیشیده شود.
سلیمانی‌پور با اشاره به اینکه ۴۵ درصد محصولات کشاورزی اصفهان آلوده است، بیان داشت: اگر محصولات کشاورزی نداشته باشیم می‌توانیم از دیگر استان‌ها تهیه کنیم ولی اگر سلامتی را از دست بدهیم برگشت ناپذیر است لذا هزینه پیشگیری کمتر از درمان است لذا باید به مقوله فضای سبز توجه نمود.
در این مراسم علی قاسم‌زاده به عنوان معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان، رسول اخوان شریف به عنوان مشاور امور بازرسی و مسئول ارتباطات مردمی، احمد سلیمانی‌پور به عنوان مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد به عنوان مشاور عالی، رییس گروه مشاوران، معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌ها و سرپرست روابط بین الملل و حبیب الله تحویل‌پور به عنوان مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شهرداری اصفهان منصوب شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز