خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن همکاری منطقه‌ای اژه ترکیه و ایران مطرح کرد:

اژه ترکیه دروازه صادرات کالاهای ایرانی به تمام جهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۴۶

قیمت پایین محصولات تولیدی ایران فرصتی مناسب برای حضور در بازارهای ترکیه و صادرات از آن کشوراست.

ایلنا: رئیس انجمن همکاری منطقه‌ای «اژه و ایران» گفت: در سال ۲۰۱۲ میزان ۴۰ میلیون دلار مواد غذایی از ایران از طریق منطقه اژه ترکیه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ حسین آریان در نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری در اصفهان و منطقه اژه ترکیه که با حضور یک هیات ۱۶ نفره از ترکیه در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد در گفتگو با خبرنگار ایلنا تصریح کرد: این انجمن در سال ۲۰۱۱ باهدف تقویت روابط تجار ایران در منطقه اژه با مرکزیت شهر ازمیر تاسیس شد و در ابتدا این انجمن به صورت یک گروه فعالیت می‌کرد اما با توجه به احساس نیاز به گسترش مبادلات تجاری بیشتر به انجمن ارتقاء یافت.

وی اضافه کرد: اعضای ترک این انجمن به ۴۰ شرکت تولیدی بزرگ و متوسط رسیده است و افزایش ارتباطات بیشتر تجار، آموزش زبان فارسی به تجار ترک و بالعکس آموزش زبان ترکی به بازرگانان ایرانی و نیز برگزاری کنفرانس‌های اقتصادی از جمله فعالیت‌های این انجمن بوده است.

آریان با اشاره به ارتباطات عمیق فرهنگی بین دو کشور مسلمان ترکیه و ایران، گفت: بازرگانان ایرانی در سال‌های اخیر با مشکلات زیادی همچون بسته شدن حساب‌های ارزی و نیز عدم موفقیت در ثبت شرکت در ترکیه مواجه بوده‌اند اما با برقراری ارتباطات خوب که با دوستان ترک از طرف این انجمن مشکلات نیز به تبع آن رفع شده است.

وی افزود: این انجمن همکاری منطقه‌ای در سه شهر تهران، اصفهان و مشهد دفتر نمایندگی دارد و فعالان اقتصادی می‌توانند از طریق این انجمن با منطقه اژه مراوده اقتصادی و بازرگانی داشته باشند.

وی قیمت پایین محصولات تولیدی ایران را فرصتی مناسب برای حضور در بازارهای ترکیه و صادرات از آن کشور ذکر کرد و گفت: بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند از خدمات مشاوره انجمن در منطقه اژه ترکیه جهت صادرات به این کشور یا کشور ثالثبهره بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز