خبرگزاری کار ایران

در پارک ملی کلاه قاضی اصفهان رخ داد:

دستگیری متخلف حرفه‌ای صید پرندگان شکاری

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۱۷

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از دستگیری متخلف حرفه‌ای صید پرندگان شکاری در پارک ملی کلاه قاضی خبر داد.

ایلنا: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از دستگیری متخلف حرفه‌ای صید پرندگان شکاری در پارک ملی کلاه قاضی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان، کیومرثکلانتری با اعلام این خبر بیان داشت: محیط بانان پارک ملی کلاه قاضی یک متخلف حرفه‌ای صید پرندگان شکاری را در این پارک دستگیر و به مراجع قضایی معرفی نمودند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان افزود؛ از این متخلف که اقدام به زنده گیری پرندگان شکاری گرانقیمت و انتقال آنان به کشورهای حوزه خلیج فارس می‌نمود، ادوات صید کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد از متخلف یاد شده یک بهله دلیجه نیز کشف و ضبط شد که این پرنده در صورت اطمینان از سلامت کامل، در طبیعت رهاسازی خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت؛ برخی از متخلفین صید با گستردن دام و با استفاده از دلیجه که خود پرنده‌ای شکاری و حمایت شده است، اقدام به زنده گیری دیگر پرندگان شکاری و خارج ساختن آنان از کشور می‌نمایند که بر اساس قوانین حفاظت از تنوع زیستی کشور جرم محسوب می‌شود.

پرندگان شکاری پرندگانی هستند که مهره داران و بی‌مهرگان را جهت تغذیه شکار می‌کنند. این پرندگان معمولاً حواس رشد یافته‌ای دارند، بویژه حس بینایی که به آنان در شکار به هنگام پرواز کمک می‌کند. به دلیل قرار داشتن این پرندگان شکارگر در بالای هرم‌های غذایی در طبیعت، وجود آنان برای عملکرد یک اکوسیستم سالم ضروری بوده و از نظر حفاظتی اهمیتی خاص دارند. شاهین، بحری، بالابان، قرقی، دلیجه و عقاب از شناخته شده‌ترین پرندگان شکاری هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز