خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف در اصفهان تاکید کرد:

حضور یک نفر از مردم در امامزادگان، توطئه‌های وهابیون را نقش برآب می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۸۷

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با تاکید بر اینکه تکریم امامزادگان وظیفه همه شیعیان است، گفت: نشان دادن ارادت خود به خاندان نبوت و تکریم امامزادگان یک وظیفه عمومی و همگانی است و باید این را در نظر بگیریم که حتی حضور یک نفر در امامزادگان تمام توطئه‌ها و تلاش‌های وهابیون را نقش برآب می‌کند.

ایلنا: حجت الاسلام احمد شرفخانی در مراسم تجلیل از دست اندرکاران نخستین کنگره بین المللی امامزادگان گفت: برگزاری این کنگره کار عظیمی بود و توفیق و فرصتی مناسب برای عرض ارادت دست اندرکاران و محبان اهل بیت(ع) به خاندان عصمت و طهارت ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان، وی تصریح کرد: برگزاری این کنگره برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ما و در استان اصفهان اتفاق افتاد که برگزاری این کنگره باعثمعرفی امامزادگان و تبیین جایگاه این بزرگان عظیم الشأن در جهان اسلام شد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد نام‌گذاری یک روز از ایام سال به نام روز امامزادگان توسط سازمان اوقاف به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد، افزود: این حرکت در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و معرفی و فرهنگ سازی امامزادگان برای جوامع بوده است.

شرفخانی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار روز بزرگداشت امامزادگان در تقویم درج شده است، گفت: باید این روز در خاطر مردم جاودانه بماند و به یک فرهنگ تبدیل شود و هر ساله در این روز مردم خود را موظف به عرض ارادت به خاندان عصمت و طهارت و حضور در بقاع متبرکه بدانند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف در این خصوص اضافه کرد: در طرح ارامش بهاری ۷۲ میلیون نفر بار زائر به آستان مقدس امامزادگان کشور مراجعه و قبور امامزادگان را در ایام نوروز زیارت می‌کنند و در طول سال نیز آمار بسیار بالایی از زیارت مردم از قبور امامزادگان داریم که مشت محکمی به دهان وهابیون است.

وی با بیان اینکه تمامی مسئولان و دست اندرکاران با خلوص نیت و عشق به ائمه اطهار برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این کنگره تلاش کردند گفت: از خدای متعال خواستارم اجر معنوی و بهشت برین را به عنوان پاداش این عزیزان به آنان عطا فرماید و امامزادگان عظیم الشأن در قیامت شفاعت کسانی که در این راه گام نهادند را کنند چرا که هیج اجری همانند شفاعت خاندان نبوت نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز