خبرگزاری کار ایران

در شهر قاهره؛

جشن پیروزی انقلاب اسلامی در مصر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۷۳۵

ایران امنیت و ثبات مصر و همه کشورهای منطقه را امنیت خود می‌داند و خط قرمز ایران در منطقه توسل به افراط‌گرایی و تروریسم می‌باشد.

مراسم جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلام و روز ملی جمهوری اسلامی ایران در قاهره برگزار شد.

به گزارش ایلنا، هم‌زمان با بیست و دوم بهمن، مراسم جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران به میزبانی دکتر محمد محمودیان، رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر در محل اقامتگاه وی در شهر قاهره برگزار شد.

یاسر مراد معاون امور آسیایی وزارت خارجه مصر به نمایندگی از دولت این کشور در مراسم جشن روز ملی جمهوری اسلامی ایران شرکت کرد و این مناسب را به دولت و مردم ایران و رئیس دفتر منافع کشورمان در قاهره تبریک و تهنیت گفت.

در این مراسم همچنین سفیران و روسای نمایندگی‌های کشورهای خارجی و دفاتر سازمان‌های بین‌المللی و دیپلمات های خارجی مقیم قاهره، شخصیت و نخبگان سیاسی، فرهنگی، مذهبی، بازرگانان و مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی و جمعی از ایرانیان مقیم قاهره حضور یافتند.

در این مراسم با شکوه بعد از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمد محمودیان در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب اسلامی، بر مقاومت سرافرازانه مردم و دولت ایران در طول این سال ها در مقابل همه فشارها و تحریم‌های ظالمانه دشمنان تاکید کرد و افزود: مسیر روشن و درخشان حرکت کشور و مردم مسلمان ایران با رهبری حکیمانه و شجاعانه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و مدیریت اجرایی مبتکرانه و کوشای دولت جناب آقای روحانی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران به سوی پیشرفت و توسعه همه جانبه سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری، فرهنگی و اجتماعی علیرغم همه چالش ها و محدودیت ها و تحریم های ظالمانه با تحقق دستاوردهایی عظیم در عرصه های مختلف تداوم دارد.

محمودیان افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس مواضع اصولی و مصالح و منافع جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از ایده ها و ابتکار عمل خلاقانه و در چارچوب تعامل با جامعه جهانی با حفظ منافع متقابل، روند توسعه و پیشرفت کشور را با قوت و سربلندی و با تکیه بر حمایت آحاد ملت عزیز ایران ادامه می دهد.

رئیس دفتر حفاظت منافع کشورمان ارتقای روابط دوستانه با کشورهای مسلمان را یکی از اولویت های راهبردی جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به مصر مبتنی بر نگاهی تاریخی، تمدنی و ادیانی به عنوان کشوری مهم در جهان عرب و اسلام است و ایران علاقمند به مشاهده مصری با ثبات، یکپارچه و پیشرفته و با ایفای نقشی در خور شان واقعی و تاریخی این کشور در منطقه و جهان اسلام است.

وی افزود: ایران امنیت و ثبات مصر و همه کشورهای منطقه را امنیت خود می داند و خط قرمز ایران در منطقه توسل به افراطگرایی و تروریسم می باشد که کشور و مردم ایران خود قربانی و نیز منادی و پیش تاز مقابله و مبارزه اصولی و ریشه ای و بدون اعمال معیارهای دوگانه با این این پدیده شوم هستند.

محمودیان در ادامه سخنرانی خود در این مراسم که جمع زیادی از نخبگان فرهنگی و دینی از جمله نماینده دکتر احمد الطیب شیخ الازهر و برخی از علمای الازهر، همچنین علاقمندان به جمهوری اسلامی حضور داشتند، خاطر نشان کرد: عنصر مذهب و عشق به حضرت رسول(ص) و اهل بیت مکرم(ع) ایشان از عناصر پیوند دهنده و رشته پیوند دوستی و محبت عمیق بین مردم دو کشور ایران و مصر است و سرآغاز حرکت تقریب و وحدت اسلامی از قاهره و تهران به حرکت و جنبش درآمده است و امیدواریم با تداوم و تقویت این مسیر نورانی توسط علمای بزرگ الازهر و مراجع معظم شیعه شاهد تحقق وحدت مبارک مسلمانان در مقابل دشمنان باشیم.

محمودیان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر مبنای وظیفه انسانی و اسلامی و در همکاری و هماهنگی با دیگر کشورهای منطقه، از نقش و نفوذ خود برای تقویت ثبات، امنیت و توسعه منطقه بهره می‌گیرد و مقابله با توطئه‌های دشمنان مشترک جهان اسلام و در راس آن رژیم صهیونیستی و حمایت از آرمان مقدس مردم فلسطین را همواره به صورت جدی مدنظر دارد.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه کتابی از ترجمه کتاب های نفیس ادبی و تاریخی که توسط اساتید فارسی دانشگاه های مصر به عربی ترجمه شده است، همچنین نمایشگاه عکسی از دستاوردهای علمی و فناوری به جاذبه های تاریخی و گردشگری ایران برپا شده بود که با استقبال بسیار خوب شرکت کنندگان در این مراسم مواجه شد و مورد بازدید مهمانان جشن روز ملی کشورمان قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز