خبرگزاری کار ایران

تولید متیل آمین مورد نیاز داخل در پارک علم و فناوری کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۶۰۷

رئیس پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی از امضای قرارداد نخستین طرح تولید متیل آمین در کشور توسط شرکت فناور مستقر در پارک علم و فناوری کاشان خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان،  محمد نظیفی فرد با اعلام این خبر گفت: قرارداد EPC (مهندسی، تامین تجهیزات، اجرا)  نخستین طرح تولید متیل آمین توسط شرکت پترو نیرو صبا از شرکت های مستقر در این پارک منعقد شد.

وی افزود: در حال حاضر نیاز کشور به متیل آمین و مشتقات آن از محل واردات تأمین می‌شود و انتظار می رود با احداث و بهره برداری واحد تولید متیل آمین در کشور به سوی خودکفایی در زنجیره تولید متانول و آمونیاک گام برداشت.

وی خاطر نشان کرد:  به علت وجود دانشگاه ها، زیر ساخت های مطلوب فیزیکی و نهادی، نیروی انسانی متخصص در منطقه کاشان، بسیاری از شرکت های بزرگ کشور تمایل به استقرار واحدهای تحقیق و توسعه خود در پارک علم و فناوری کاشان را دارند تا با تکیه بر محیط هم افزای ایجاد شده و بهره گیری از خوشه‌های صنعتی با فناوری نوین بتوانند دانش فنی مورد نیاز خود را تامین کنند.

نظیفی فرد با بیان اینکه شرکت پترو نیرو صبا در مدت کوتاهی از استقرار واحد تحقیق و توسعه خود در پارک توانسته به موفقیت در دستیابی به دانش فنی در پروژه های بزرگ صنعتی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی دست پیدا کند افزود: با توجه به رایزنی های صورت گرفته فی مابین این شرکت و معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان مقرر شده اجرای بخشی از طراحی و مهندسی طرح تولید متیل آمین در غالب یک تفاهم نامه کارآفرینی سه جانبه با بهره گیری از دانشجویان و فارغ التحصیلان متخصص دانشگاه کاشان انجام گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز