خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

خانه تاریخی نبوی قزوین مرمت می شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۲۴۶

خانه تاریخی نبوی قزوین معروف به خانه سعدالسلطان با مشارکت مالک بنا و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین ساماندهی و مرمت می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین اظهار کرد: خانه تاریخی نبوی قزوین از بناهای ارزشمند ثبت شده در فهرست آثار ملی و مربوط به دوره قاجار است که با توجه به درخواست مالک بنا، ساماندهی و مرمت آن در قالب پروژه مشارکتی با تامین اعتبار از سوی مالک تحت نظارت کارشناسی اداره کل آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: در این طرح اقدام‌های مرمتی همچون برداشت بخش‌های فرسوده و اجرای مجدد، مرمت نما و آجرکاری بدنه داخلی، تخلیه خاک نخاله آب‌انبار، مرمت سنگ‌های ازاره، اجرای کانال رطوبتی و مرمت درب و پنجره و تزئینات بنا انجام می‌شود.

وی یادآور شد: خانه تاریخی نبوی نزدیک امامزاده علی (ع) و در کوی نبوی واقع شده و در سال ۱۳۸۴ با شماره ۱۲۶۱۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

خزائلی ادامه داد: مرمت و احیا خانه های تاریخی یکی از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین به شمار می رود.

براساس آخرین آمار اعلام شده، ۷۰ خانه تاریخی در قزوین شناسایی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز