خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خبر داد:

همسوسازی صنایع بزرگ استان اصفهان برای کاهش آلودگی هوا در ماه‌های پیش رو

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۹۱۲

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از همسوسازی صنایع بزرگ استان اصفهان برای کاهش آلودگی هوا در ماه های سرد سال برای کاهش آلودگی هوا خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، ایرج حشمتی با اعلام این خبر افزود: دومین نشست مدیران صنایع بزرگ استان اصفهان به منظور اعمال آیین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک به موضوع شرایط خاص آلودگی هوا در بخش منابع ثابت شامل واحدهای تولیدی و صنعتی اختصاص داده شد.

وی با اشاره به برنامه های مدیریتی و کاهش آلایندگی در بخش های حمل و نقل و فرآیند تولید از سوی واحدهای بزرگ مقیاس استان اظهار داشت: این برنامه ها در سه ماه آینده اجرایی خواهد شد و به طور مثال نیروگاه شهید محمد منتظری ۲۳۰ روز برنامه تعمیرات دوره ای خود را در نیمه دوم سال متمرکز کرده است. به طوری که در این دوره با شصت درصد سوخت مورد نیاز، شرایط تولید برق را پایدار نگه دارد. همچنین شرکت های فولاد مبارکه و ذوب آهن با اختصاص نیمه دوم سال به برنامه‌های اورهال خود کاهش نسبی ظرفیت تولید به کاهش حجم آلایندگی در ماه‌های سرد سال کمک خواهند کرد و شرکت سیمان اصفهان نیز در بخش های مختلف برنامه های تعمیرات اساسی و نصب سیستم های کنترل آلایندگی از جمله تبدیل بک هاوس کوره ۶ تنی به هیبریدی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یادآور شد: شرکت‌های گاز و برق منطقه‌ای استان به منظور تأمین کسری سوخت گاز از طریق وزارتخانه‌های متبوع خود متعهد به پیگیری موضوع همکاری موثر در این خصوص شدند و مقرر شد محیط‌زیست استان نیز موضوعات را از طریق کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا دنبال  و درنیمه دوم سال نظارت و پایش خود را مضاعف کرده و با واحدهای آلاینده به شدت برخورد کند.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز ضمن تقدیر از مشارکت خانواده بزرگ صنعت استان در اعمال مصوبات ستاد کرونا بر رعایت الزامات زیست محیطی از سوی واحدهای صنعتی استان، برای حفاظت از منابع آب، خاک، هوا و همکاری موثر در پایش حضوری و برخط خروجی صنایع با اداره کل حفاظت محیط زیست استان، خواستار توجه خاص مدیران صنایع به هشدارهای محیط زیست و پیشگیری از هرگونه اقدام منجر به افزایش آلودگی هوا با توجه به بحران های کیفیت هوا و کرونا در اصفهان شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بر رعایت الزامات زیست محیطی در حمل و نقل مواد خطرناک و پسماندها از سوی واحدهای صنعتی و عدم مصرف سوخت غیر استاندارد در صنعت تاکید نمود و خواستار توزیع سوخت استاندارد در ۳۵۵ جایگاه سوخت استان در نیمه دوم سال شد.

در آغاز این نشست مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ضمن تشریح وضعیت زیست محیطی استان به تاثیر بیماریهای زمینه ای و آلودگی هوا در افزایش مبتلایان به بیماری کرونا اشاره کرد و گفت کاهش تعداد روزهای پاک و سالم و افزایش روزهای ناسالم از ابتدای سال تا یازدهم آبان‌ماه جاری نسبت به سال گذشته در همین زمان، ایجاب می‌کند که همه بخش های جامعه در راستای مسئولیت اجتماعی خود طی نیمه دوم سال که شرایط پایداری هوا و وارونگی دما را پیش رو داریم با تلاش گسترده و همپوشانی بین بخشی اثربخش، اقدام‌های نظارتی، پیشگیرانه و بازدارنده موثری بذای برون رفت از بحران های زیست مخیطی در استان به عمل آوریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز