خبرگزاری کار ایران

مروی مطرح کرد:

آستان قدس رضوی نسبت به مسائل استانی و ملی بی تفاوت نیست

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۷۳۸

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی نسبت به مسائل شهری، استانی و ملی بی تفاوت نبوده و همواره تلاش شده است که در حد امکانات و توان، به مردم خدمت‌ رسانی داشته باشد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی امروز در دیدار با استاندار جدید خراسان‌رضوی با بیان اینکه توقع ما از مسئولان ملی و استانی این است که آستان قدس رضوی را رقیب خودشان نبینند، گفت: آستان قدس رضوی دارای جایگاه معنوی است و با هیچ نهادی رقابت ندارد، لذا همه باید نسبت به این مجموعه احساس مسئولیت داشته باشند.

وی از خدمات استانداران ادوار خراسان رضوی قدردانی کرد و افزود: با اینکه استانداران قبلی برای رفع مشکلات زحماتی کشیده‌اند، اما مشکلات زیادی در استان وجود دارد که باید برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: هم اکنون یکی از مشکلات مشهد حاشیه شهر مشهد است، این مسئله هم دغدغه رهبر معظم انقلاب و هم دغدغه مردم است که در صورت برنامه‌ریزی و ساماندهی آن، باقیات صالحاتی برای دست‌اندرکاران خواهد بود.

حجت الاسلام مروی بیان کرد: برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد تلاش بسیار زیادی انجام شده و با برگزاری جلسات متعدد، مقرر شد که با اختصاص زمین‌های موقوفه از سوی آستان قدس رضوی، ۶ هزار واحد مسکونی از سوی شهرداری مشهد در این مناطق احداث شود.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود که استانداری خراسان‌رضوی با اعمال مدیریت مقتدرانه، موضوع اجرایی شدن تفاهم‌نامه ساخت ۶ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد را از دستگاه‌های اجرایی پیگیری کند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به بافت پیرامون حرم مطهر به عنوان یکی دیگر از مسائل نیازمند رسیدگی تاکید کرد: متاسفانه برخی افراد در قالب شرکت مسکن‌سازان با سوء استفاده از شرایط، اقدام به خرید املاک مردم به حداقل قیمت و فروش آن‌ها به انبوه‌سازان با قیمت بالا کردند و موجب نارضایتی مردم منطقه شدند، لذا امیدواریم برای ساماندهی شرایط موجود بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و مشکلات استان سرمایه‌های ملی پای کار آورده شود و اقدامی شایسته در این حوزه انجام گیرد.

محمد صادق معتمدیان استاندار جدید خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: استانداری برنامه‌هایی را برای خراسان رضوی در نظر دارد که شامل، توجه به رونق اقتصاد استان، دنبال کردن اجرای طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)، پیگیری تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد اقتصادی، ساماندهی حاشیه شهر مشهد و توسعه امکانات بهداشتی، فرهنگی و آموزشی در این مناطق، رفع مشکلات مرز دوغارون است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز