خبرگزاری کار ایران

همتی مطرح کرد:

احداث سالیانه ۱۰ هزار واحد مسکونی در هرمزگان/ وضعیت مطلوب استان در شاخص تعادل در توزیع درآمد در مناطق شهری

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۴۹۵

استاندار هرمزگان گفت: تا افق سال ۱۴۰۵ با در نظر گرفتن نرخ رشد جمعیت باید سالیانه ۱۰ هزار واحد مسکونی در هرمزگان احداث شود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی در نشست ستاد بازآفرینی شهری و شورای مسکن استان هرمزگان با اشاره به گزارش تهیه شده در راستای برنامه ریزی تعادل بخشی عرضه و تقاضای مسکن در استان هرمزگان، عنوان کرد: طبق این گزارش تا افق سال ۱۴۰۵ با در نظر گرفتن نرخ رشد جمعیت باید سالیانه ۱۰ هزار واحد مسکونی در هرمزگان احداث شود تا پاسخگوی تقاضاها در این حوزه در استان باشد.

وی ادامه داد: از این تعداد باید سالیانه هزار واحد مسکونی برای دهک های اول تا سوم با مشارکت و کمک نهادهای حمایتی، خیرین و دولت احداث شود و تولید مسکن برای دهک های چهارم تا هشتم هر سال ۴۷۰۰ واحد و برای دهک‌های هشتم تا دهم نیز سالیانه ۴۳۰۰ واحد طبق مطالعه صورت گرفته، خواهد بود.

استاندار هرمزگان افزود: طی سه سال اخیر نیز هر سال ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان هرمزگان احداث شده است که نشان می‌دهد، می‌توانیم بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته به سمت تعادل بخشی در این حوزه گام برداریم.

همتی تصریح کرد: شاخص توزیع درآمد در مناطق شهری استان هرمزگان نشان می‌دهد در سال های، اخیر توزیع درآمد عادلانه تری در این استان شکل گرفته است و هرمزگان نسبت به میانگین کشوری از وضعیت بهتری در شاخص تعادل در توزیع درآمد بین دهک های مختلف برخوردار است.

وی در ادامه به پروژه های مسکن مهر در هرمزگان اشاره و بیان کرد: از مجموع ۲۸۴۳ واحد مسکن مهر که قرار بود در سال جاری در هرمزگان تکمیل شود، تا کنون ۱۳۲۲ واحد آماده تحویل شده است و ۱۵۲۱ واحد باقی مانده نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: دو تعاونی مسکن مهر در هرمزگان دارای مسائل و مشکلات پیچیده حقوقی هستند که تلاش می‌کنیم با همکاری اعضا وضعیت پروژه‌های آنها نیز تعیین تکلیف و تحویل داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز