خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه:

۹ هزار دانش آموز کرمانشاهی به تبلت نیاز دارند

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۴۸۹

استاندار کرمانشاه گفت: حدود ۹ هزار دانش آموز استان تبلت ندارند که همین امر منجر به جا ماندن این دانش‌آموزان از آموزش‌های آنلاین می‌شود.

به گزارش ایلنا، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه شورای معاونین استانداری با اشاره به شیوع پیک سوم کرونا در استان کرمانشاه گفت: در پیک‌های اول و دوم با همکاری خوب مردم استان قادر شدیم این پیک‌ها را پشت سر بگذاریم و جزو استان‌های موفق کشور قرار بگیریم، اما متاسفانه در پیک سوم استان وضعیت خوبی ندارد.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: شش شهر استان در وضعیت شهر‌های پرخطر کشور قرار دارند و شدت این بیماری متاسفانه در استان روبه افزایش است. در گذشته فوتی‌های استان روزانه هفت تا هشت نفر در روز بود که اکنون به ۱۸ نفر هم رسیده و این به معنای زنگ خطر برای کرمانشاه است.

بازوند گفت: مشارکت مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی در پیک‌های اول و دوم ۷۰ درصد بود، اما امروز به ۴۲ درصد کاهش پیدا کرده، لذا از بزرگان و مسئولین استان می‌خواهیم که نسبت به افزایش خطرپذیری این بیماری اطلاعات و آگاهی‌های لازم را به مردم گوشزد کنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان برای تولید ماسک و مواد ضد عفونی، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در این زمینه نداریم، اما نگران کاهش مشارکت مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستیم و امیدواریم همانطوری که با همکاری مردم در پیک‌های اول و دوم این بیماری را پشت سر گذاشتیم، در پیک سوم هم خطر این بیماری رفع شود و استان به وضعیت بهتری برسد.

نماینده ارشد دولت در استان با بیان اینکه در مهار این بیماری علاوه بر حفظ جان و سلامتی مردم باید به فکر درآمد مردم نیز باشیم، گفت: همه مردم به نوعی دنبال کسب درآمد برای اداره زندگی خود هستند، لذا اینکه بخواهیم کسب و کار‌ها را تعطیل کنیم زیاد منطقی به نظر نمی‌رسد و تنها را مقابله با این بیماری حفظ بهداشت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی فرهنگ‌سازی و اقناع‌سازی مردم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مسئولان به ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را بسیار اثربخش و مهم عنوان کرد و گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که همه مردم از ماسک استفاده کنند و نسبت به رعایت شیوه نامه های  بهداشتی بی تفاوت نباشند.

استاندار کرمانشاه تلاش برای گرفتن تجهیزات حفاظتی و درمانی برای مقابله قاطع‌تر با بیماری کرونا از سوی مسئولان را مورد تاکید قرار داد و افزود: بعضی استان‌ها از برخی وزارتخانه‌ها کمک‌هایی برای تجهیزات حفاظتی دریافت کرده اند که ضروری است مدیران استان همراه با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌های لازم را در این خصوص با وازتخانه‌ها از جمله وزارت نفت انجام دهند تا در این زمینه بتوانیم تجهیزات خوبی را برای استان اخذ کنیم.

او  همچنین ارائه بعضی از راهکار‌ها از جمله مشارکت و همراهی خیرین جهت خرید ۹ هزار تبلت برای دانش آموزان در استان را مورد تاکید قرار داد گفت: در حال حاضر ۹ هزار دانش آموز در استان تبلت ندارند که همین موضوع منجر به جا ماندن این تعداد دانش آموز از سیستم‌های آموزشی آنلاین و عدم امکان استفاده از شبکه شاد می‌شود، لذا برای حل این مشکل ضروری است که با همفکری با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به سمت جلب مشارکت خیرین برای خرید این تعداد تبلت حرکت کنیم.

بازوند در ادامه با اشاره به تبعات و خسارت‌های وارد شده به استان در بحث کرونا گفت: متاسفانه تاکنون بیش از ۱۰ هزارمیلیارد تومان بر اثر کرونا به استان خسارت وارد شده که برای کاهش این خسارت‌ها نیازمند انسجام، وحدت، همگرایی و همفکری با یکدیگر هستیم.

وی در ادامه به سفر چندی قبل نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در این سفر به استان کرمانشاه بیش از ۲۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان در بخش‌های مختلف به تصویب رسید که کار بسیار ارزشمندی است و همچنین تفاهمنامه برای ساخت دو هزار مسکن ویژه محرومین منعقد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز