خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کار استان خبر داد:

پرداخت 371 میلیارد به مشاغل زیادن دیده از کرونا در فارس/۳۰۰میلیارد تسهیلات تعیین تکلیف نشده روی میز بانک های فارس

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۹۶۴

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: در آخرین جلسه گذشته کارگروه اقتصادی،اشتغال و سرمایه گذاری استان حدود 213 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت شده بود که این رقم اکنون به 371 میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا سهراب مختاری در جلسه کارگروه اقتصادی،اشتغال و سرمایه گذاری استان فارس افزود: برای هدایت کسب و کارهای آسیب دیده در این استان تاکنون 42 هزار و 810 پرونده در دستگاه‌های اجرایی بررسی و 42 هزار و 738 متقاضی از این تعداد برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند.

وی ادامه داد: تاکنون متقاضیان و صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا توسط دستگاه های اجرایی فارس با مجموع تسهیلات درخواستی به مبلغ 726 میلیارد تومان به بانک ها ارجاع داده شده اما تاکنون تنها 371 میلیارد تومان از این میزان به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه تاکنون شهرستان های سپیدان، خرامه، زرین دشت، خنج، فراشبند، ممسنی در حوزه جذب متقاضیان آسیب دیده از کرونا برای اعطاء تسهیلات بهترین عملکرد را داشته اند،گفت: در حوزه پرداخت تسهیلات کرونایی نیز شهرستان های خنج، خرم بید،لارستان، قیر و کارزین و لامرد و در حوزه میزان پرداخت وام نیز شهرستان شیراز و مرودشت بالاترین عملکرد را داشته اند.

وی ادامه داد: اغلب بانک های دولتی در پرداخت تسهیلات عملکرد نسبتا خوبی داشته اند و در مقابل تعدادی از بانک های خصوصی و موسسات مالی نیز به نسبت اعتبارات اندک ابلاغی ، عملکرد ضعیفی در این زمینه از خود بجا گذاشته اند.

۳۰۰میلیارد تسهیلات تعیین تکلیف نشده روی میز بانک های فارس

مختاری تاکید کرد: در حال حاضر پرونده متقاضیان و مشاغل آسیب دیده از کرونا با مبلغ حدود 300 میلیارد تومان توسط دستگاه های اجرایی به بانک ها ارسال و اکنون روی میز بانک های عامل قرار دارد و باید بانک ها همت کرده و این پرونده ها تعیین تکلیف شود.

وی عنوان کرد: فارس در حوزه نسبت تسهیلات اعتباری کرونا به پرداختی آن در رتبه 14 کشور قرار دارد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در ادامه بیان کرد: این انتظار وجود دارد که مدت زمان باقی مانده اطلاع رسانی توسط دستگاه های اجرایی در خصوص ارایه تسهیلات کرونایی انجام شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اعلام برخی بانکهای استان مبنی بر عدم مراجعه متقاضیان تسهیلات برای دریافت ضروری است که بانکها اطلاعات این افراد را به دستگاه های اجرایی اعلام تا جایگزین برای این افراد مشخص شود تا بتوان تمام اعتبارات این حوزه را در قالب تسهیلات به کارگاهای  مشاغل آسیب دیده پرداخت شود.

مختاری تاکید کرد: لازم است مدیران بانک ها به دستورالعمل های ابلاغی در خصوص اخذ ضمانت برای دادن تسهیلات کرونا توجه داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز