خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین خبر داد:

حفظ حقوق بیت المال همواره مورد تاکید دستگاه قضا است

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۱۵۰

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: حفظ حقوق بیت المال برای صیانت از حقوق آحاد جامعه همواره مورد تاکید دستگاه قضایی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد قاسمی در سومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، افزود: از آنجا که حوزه بررسی شورای حفظ حقوق بیت المال یک بحث عمومی و عام است همه باید همکاری لازم  با دستگاه‌های متولی در حفاظت و صیانت از اموال عمومی و بیت المال را داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب تصریح کرد: مجموعه قضایی نیز حمایت‌های قانونی و قضایی خود را از اقدامات مشروع و قانونی برای حفظ بیت المال انجام می‌دهد.

وی با اشاره به طولانی شدن موضوعات مربوط به باغستان سنتی قزوین، افزود: متاسفانه برخی مالکان دوست دارند اراضی خود از حالت باغی خارج شده و به محدوده شهری تبدیل شود؛ اگر وضع به همین منوال ادامه پیدا کند، بخش زیادی از باغستان از بین می رود چرا که خیلی مالکان و باغداران علاقه‌ای برای حفظ باغات خود ندارند.

قاسمی با بیان اینکه باغستان را نمی‌توان به شکل دولتی اداره کرد، تصریح کردد: پیشنهاد ما این است که موضوع باغستان را به یک کارگروه محول کنیم تا این کارگروه بتواند طرح‌های مختلفی را برای حفظ باغستان تدوین کرده و با اجرای این طرح‌ها باغستان از حالت رکود و سودآور نبودن خارج شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به بودجه‌های محدود دولت برای حفظ و احیای باغستان، افزود: باید در این زمینه از خود مردم و مالکان باغات کمک گرفت، البته خیلی از باغات توسط مالکان فروخته شده و یا به ارث رسیده و این باغات به قطعات خردتری تقسیم‌بندی شده‌اند که قطعا مدیریت یکپارچه باغستان را دچار مشکل خواهند کرد.

وی اضافه کرد: اگر کارگروهی با حضور اعضای شورای حفظ باغستان و نماینده باغداران تشکیل شود که در آن نمایندگان مجلس هم حضور داشته باشند و بتوانند برای حفظ باغستان بودجه ملی بگیرند، قطعا در موضوع احیای باغستان به نتایج خوبی خواهیم رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز