خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس شورای شهرستان مشهد مطرح کرد؛

۲۰ روستای بخش رضویه شهرستان مشهد فاقد لوله کشی گاز

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۰۹۸

نایب رئیس شورای شهرستان مشهد گفت: در بخش رضویه حدود ۲۰ روستا و تعدادی از روستاهای بخش مرکزی فاقد لوله کشی گاز هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، نایب رئیس شورای شهرستان مشهد در شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهرستان مشهد که با حضور مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خراسان رضوی و معاون اداره غله و خدمات بازرگانی استان برگزار شد؛ اظهار کرد: بسیاری از روستاهای حوزه شهرستان مشهد به دلیل پراکندگی و وسعت این حوزه از نعمت گاز طبیعی محروم هستند و همچنان از نفت سفید و کپسول گاز برای گرمایش و پخت و پز استفاده می کنند.

عبدالله دهقان در ادامه با تاکید براینکه روستاهای بخش رضویه از محروم ترین روستاهای حوزه شهرستان مشهد هستند، گفت: در بخش رضویه حدود ۲۰ روستا و تعدادی از روستاهای بخش مرکزی فاقد لوله کشی گاز هستند همچنین برخی منازل خارج از بافت روستا و منازلی که امتیاز گاز ندارند ناچار به استفاده از نفت سفید و کپسول گاز هستند.

وی با اشاره به طرح الکترونیکی شدن کارت سهمیه سوخت روستاییان، بیان کرد: روستاییان به ویژه افراد سالمند سرپرست خانوار برای ثبت نام کارت سوخت باید خط تلفن به نام خود ارائه کنند که این امر سبب شده تا این افراد به دفاتر  پیشخوان پر ازدحام مراجعه کنند که در شرایط بیماری کرونا بسیار خطرناک و با مشکلات بسیاری همراه است.

نایب رئیس شورای شهرستان مشهد افزود: همچنین نبود پوشش اینترنت در برخی روستاها دریافت سهمیه سوخت با کارت الکترونیکی برای روستاییان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به رسیدن فصل سرما از شرکت پخش فرآورده های نفتی تقاضا داریم که با ارائه تمهیداتی تا راه اندازی کارت های الکترونیکی امسال نیز به شیوه سال گذشته دریافت سهمیه نفت روستاییان را با ارائه کوپن صورت گیرد.

دهقان با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی اکثر روستاییان با توجه به شرایط جوی استان، ناچار به کشت دیم هستند، گفت: توزیع گازوییل به صورت سه ماهه مشکلات فراوانی برای کشاورزان به وجود آورده است به نحوی که گاهی از خیر کشت می گذرند. اکنون نیز فصل کشت است، اگر تدابیری اتخاذ شود که توزیع گازوییل هر ۶ ماه انجام شود، این امر کمک زیادی به کشاورزان حوزه شهرستان خواهد کرد.

وی تاکید کرد: روستاییان تولید کنندگان کشور ما هستند و توجه به درخواست های آنان تاثیر بسزایی دررونق  اقتصادی کشور دارد و مانع از مهاجرت جوانان به حاشیه شهرها و مشکلات ناشی از آن خواهد شد.

نایب رئیس شورای شهرستان مشهد در ادامه با تاکید بر فرا رسیدن فصل سرما لیستی از ۱۷ روستای دهستان پایین ولایت بخش رضویه مانند پسخوری، جرخشک علیا، جرخشک سفلی، کلاته منار با مشکلات توزیع نفت سفید مواجه هستند، ارائه کرد. 

مدیر عامل شرکت ملی فرآورده های نفتی منطقه خراسان نیز با انتقاد از اظهارات نایب رئیس شورای شهرستان و عدم حضور تمامی اعضای شورای شهرستان مشهد در جلسه گفت: من برای شرکت در این جلسه در برنامه های مهمی حضور نیافتم تا به احترام مردم پاسخگوی اعضای شورای شهرستان باشم اما متاسفانه علاوه بر اینکه اعضا به جز یک نفر درجلسه حضور ندارند، بلکه نایب رئیس شورا ما را عامل مشکلات حوزه اقتصادی، کشاورزی و مهاجرت روستاییان به شهرها دانستند. در حالی که همکاران من در این شرکت در شرایط بحران کرونا و حتی روز جمعه در دل روستاها به خدمت رسانی مشغول هستند.

علی اصغر اصغری در ادامه پیشنهاد داد تا مسئولان شرکت فرآورده های نفتی به همراه اعضای شورای شهرستان از روستاهایی که ادعای عدم دریافت سهمیه نفت خود را را دارند، به منظور اثبات ادعا، بازدید میدانی به عمل آورند که با استقبال اعضای شورای شهرستان مواجه شد.

 همچنین رئیس تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی در پاسخ به گلایه های آقای دهقان در خصوص توزیع نفت سفید در روستاها، اظهار کرد: البته در فرآیند توزیع با این حجم بالا ممکن است، اختلالاتی از سوی یکی از عوامل شرکت، فروشندگی و سوء استفاده کنندگان ایجاد شود که نباید بر این مبنا اطلاق کلی کرد.

بهرنگ قلی زاده افزود: اما برای تامین نظر شما ما گزارش آخرین نوبت توزیع و دریافت نفت سفید در روستاهای مذکور را دریافت خواهیم کرد و در صورت هماهنگی از این روستاها بازدید میدانی خواهیم داشت زیرا معتقدم امکان اینکه ۱۷ روستا بدون نفت باشند، وجود ندارد. ما حتی در خصوص توزیع گاز مایع تاکید کردیم به عزیزانی که در پوز بانکی مشکل دارند، سیلندر گاز تحویل داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز