خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار کرج خبر داد:

تخلفات و میانگین سرعت در معابر پُرخطر کرج ثبت می شود/اعمال جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین های هوشمند

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۹۷۶

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج، گفت: با نصب ۸ دستگاه دوربین با قابلیت های جدید در کرج، جرائم خودروهای فاقد معاینه فنی به صورت برخط و روزانه به مبلغ ۵۰ هزار تومان، اعمال می شود و این اتفاق خوبی است که می تواند علاوه بر کنترل آلودگی و ترافیک کرج، ایمنی خودروهای سطح شهر را رصد کند.

به‌ گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا احمدی نژاد در پانزدهمین هفته از شنبه‌های جهادی و در آیین رونمایی از پروژه های مرتبط با سیستم های حمل و نقل هوشمند ITS شهر کرج که در سالن جلسات ساختمان شهرداری و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، شهردار و اعضای شورای شهر کرج و فرماندهان نظامی و انتظامی استان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مطالبات همیشگی و جدی مردم از مدیریت شهری، رفع مشکل ترافیک است.

وی افزود: از سال ۱۳۸۹، اقداماتی برای ساخت و راه اندازی تجهیزات کنترل تردد معابر و بزرگراهها و رفع مشکل ترافیک انجام شد اما در بخش نرم افزاری کنترل ترافیک، اقدام قابل ملاحظه ای انجامذ نگرفت.

احمدی نژاد اضافه کرد: برخی خدمات بر اساس نیازسنجی شهر بود که متاسفانه بازدهی لازم را نداشت لذا این خلاء که بر اساس عدم وجود برنامه و داده های مرتبط شکل گرفته بود با تهیه و ارائه سند توسعه سیستم ITS، دنبال شد و برنامه ای برای ۵ سال آتی شهر در توسعه نرم افزاری و سخت افزاری منطبق با این سیستم نوین، طراحی و تنظیم شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج اذعان داشت: اولین اقدام عملی انجام شده، هوشمندسازی چراغ های راهنمایی و رانندگی سطح شهر کرج بود که با وجود فاصله بسیار از سایر کلانشهرها اما هوشمندسازی اخیر چراغ های سطح شهر کرج، بسیار پیشرو بود به گونه ای که تغییر حرکت و تعیین زمان بر اساس تردد انواع وسایل نقلیه و تعداد نفرات عابرین پیاده، کنترل و هدایت می شوند.

وی با اشاره به توسعه دوربین های نظارتی گفت: طی یکسال گذشته ۹ دستگاه دوربین نظارتی به مجموع دوربین های سطح شهر اضافه شد و با اضافه شدن این تعداد، بحث تولید دیتا و پردازش تصویر مطرح شد که میتوان در برنامه ریزی کلان مدیریت ترافیک از آن استفاده کرد.

معاون شهردار کرج ادامه داد: همچنین ۸ دستگاه دوربین با قابلیت های جدید در کرج نصب شد که با رونمایی امروز، اعمال جرائم خودروهای فاقد معاینه فنی به صورت برخط و روزانه به مبلغ ۵۰ هزار تومان، اتفاق خوبی است که می تواند علاوه بر کنترل آلودگی و ترافیک کرج، ایمنی خودروهای سطح شهر را رصد کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با اشاره به دوربین های پلاک خوان ثبت سرعت، تصریح کرد: در ۴ معبری که بیش از سایر معابر، تصادفات رانندگی با عابر پیاده، حادث شده بود، ۸ دستگاه ثبت سرعت و خلاف سرعت، نصب و راه اندازی شد که رانندگان خاطی به صورت برخط اعمال جرائم شوند.

احمدی نژاد با عنوان اینکه بعد از ۵ سال بحث جرائم راهنمایی و رانندگی ساماندهی شد، اظهار داشت: حجم نیاز وارداتی سیستم های ITS بالاست و در شرایط تحریم این تجهیزات با حمایت شهردار و اعضای شورای شهر، تهیه و در راستای کنترل ترافیک به شهروندان کلانشهر کرج ارائه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز