خبرگزاری کار ایران

فرهور خبر داد:

بیش از ۴ درصد برق کشور در نیروگاه شهید رجایی قزوین تولید می شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۲۸۵

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: ۴ و نیم درصد از برق کشور در این نیروگاه تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فرهور با اعلام این خبر گفت: این نیروگاه با مجموع ظرفیت دو هزار و ۴۰ مگاوات حدود ۴ ونیم درصد برق مورد نیاز کشور را تولید و تأمین می‌کند.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: در نیروگاه شهید رجایی آمادگی و ظرفیت تولید ۱۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مگاوات ساعت انرژی برق وجود دارد که در حال حاضر تولید ۱۲ میلیارد مگاوات ساعت در سال است.

فرهور افزود: صنعت برق کشور با توجه به نقش اساسی در توسعه صنعتی، رونق اقتصادی، رفاه اجتماعی و تولید ناخالص ملی از مهمترین بخش‌های مولد کشور و صنعتی مادر است.

به گفته مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین، فعالیت در این نیروگاه و تامین برق مستلزم یک کار ۲۴ ساعته است و حتی در تعطیلات برای تعمیرات همه کارکنان ما در نیروگاه حضور دارند.

فرهور ادامه داد: با استفاده از کارشناسان داخلی در حال حاضر ضمن ساخت بسیاری از قطعات مورد نیاز این نیروگاه استراتژیک، تعمیرات سالانه نیز توسط متخصصان و کارشناسان این نیروگاه صورت می‌گیرد.

وی گفت: خوشبختانه بعد از انقلاب اکثر نیروگاه‌های کشور با برج‌های هلر احداث شده اند و این نیروگاه بدلیل استفاده از برج‌های هلر یک دهم لیتر به ازای هر کیلو وات ساعت آب مصرف می‌کند و در مقابل میزان تولید ما بسیار ناچیز است.

به گفته مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین؛ در این نیروگاه کمتر از استاندارد‌های جهانی در آب مصرف می‌شود.

فرهور همچنین با اشاره به اینکه برای چرخه تولید در این نیروگاه نمی‌شود از پساب‌های صنعتی استفاده کرد گفت: هر آبی در نیروگاه قابل استفاده نیست چرا که بدلیل املاح سنگین موجب رسوب در لوله‌های بولیر می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز