خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد:

ورود دادستانی قزوین به آتش سوزی ۸۰۰ هکتاری منطقه لات الموت غربی

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۴۲۲

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: ماجرای آتش سوزی در ۸۰۰ هکتار از منطقه لات الموت غربی واقع در استان قزوین به علت وجود ۲ مظنون وارد تحقیقات جدی‌تر قضایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن عباس نژاد روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از منطقه لات الموت غربی که با حضور علی فولیان معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین همراه بود، گفت: متاسفانه این آتش سوزی به ۸۰۰ هکتار از درختان اورس ۱۰۰ تا ۲۰۰ ساله در الموت غربی آسیب زده است.

وی با بیان اینکه احتمال می‌رود ۲ مظنون در آتش زدن این مناطق حفاظت شده دخالت داشته باشند، اظهار داشت: دستگاه قضایی استان شامل دادسرا و دادگستری در این بازدید به دنبال پیدا کردن سرنخ‌های این آتش سوزی هستند.

عباس نژاد بیان داشت: خوشبختانه تاکنون گزارشی از خسارت به حیات وحش در این مناطق به دست نرسیده است، اما از بین رفتن پوشش گیاهی و درختان با عمر بالا باعث شد تا راهکاری بیاندیشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: اطلاعات دقیق‌تر از میزان خسارات ناشی از این آتش سوزی پس از ارزیابی کارشناسان اطلاع رسانی می‌شود.

به گفته وی این آتش سوزی منطقه روستای لات با هواپیماهای آب پاش بعد از ۳۰ ساعت تلاش ایثارگرانه محیط‌بانان مهار شده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز