خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری مرکزی :

ابتلای 332 نفر از افاغنه مهمانشهر شهید ناصری ساوه به کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۳۹۲

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری مرکزی گفت: بیش از 5000 نفر از اتباع کشور افغانستان در مهمانشهر شهید ناصری شهرستان ساوه اسکان دارند که از تعداد 1520 نفر آنها تست کرونا انجام شده است و نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که 332 نفر به این بیماری مبتلا شده اند. از تعداد 332 نفری که به بیماری کرونا مبتلا شده اند، تنها 3 نفر از آنها در بیمارستان بستری شده اند و مابقی در قرنطینه تحت مداوا و مراقبت قرار دارند.

به گزارش ایلنا، محمود حسنی در جلسه ای که با حضور سید علی آقازاده استاندار مرکزی در دفتر سرپرستی مهمانشهر شهید ناصری شهرستان ساوه برگزار شد، افزود: در این مهمانشهر 2 باب نقاهتگاه با ظرفیت یکصد نفر برای مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا ایجاد شده است که خدمات درمانی لازم به آنها ارائه می شود و همچنین غذای گرم نیز میان این افراد توزیع می شود. هم اکنون 38 نفر از اتباع افاغنه مقیم این مهمانشهر که به کرونا مبتلا شده اند در این نقاهتگاه تحت مراقبت و درمان می باشند که ۲۴ تن از آنها را بانوان تشکیل می دهند. 

وی ادامه داد: در زمان بررسی نتیجه آزمایش های مربوط به تست ویروس کرونا از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد درخواست یک دستگاه ویژه تست کرونا کرده ایم تا دیگر نیازی به ارسال نمونه ها به تهران نداشته باشیم و موارد ابتلا به این بیماری را به سرعت شناسایی کرده و تحت مداوا قرار دهیم. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری مرکزی اظهار داشت: همچنین برای حمایت از خانوارهای ساکن این مهمانشهر، اقدامات بسیاری از جمله تخصیص یک ماه یارانه اضافی، توزیع رایگان یکصد هزار عدد ماسک و توزیع وعده های غذای گرم اجرایی شده است. 

حسنی تصریح کرد: در مهمانشهر شهید ناصری شهرستان ساوه 5033 نفر از اتباع کشور افغانستان اسکان دارند که در قالب 1068 خانوار زندگی می کنند و زمینه امرار معاش این افراد در قالب واحدهای دامپروری مهیا شده است. افاغنه ساکن در این مهمانشهر عمدتا از اقوام پشتون و هزاره می باشند. این مهمانشهر دارای 3 باب مدرسه با ۹۷۱ دانش آموز است و 40 نفر از معلمان تحت نظر آموزش و پرورش شهرستان ساوه در راستای تدریس به این دانش آموزان فعالیت می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز