خبرگزاری کار ایران

یادداشتی از پیام آزاده/

بازگشایی مدارس و نگرانی والدین

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۳۴۵

بازگشایی مدارس، آموزش حضوری یا غیر حضوری این روزها چالش پیش روی میلیون‌ها دانش آموز و خانوادهای آنهاست .

این روزها نگرانی خانواده‌ها که تاکنون درگیر بیماری کرونا، خانه نشینی، مشکلات مالی و .... بوده اند با خبر یکباره بازگشایی مدارس و الزام آموزش حضوری دانش آموزان که از دیروز اعلام شد افزایش پیدا کرده است .

آموزشی که تا دیروز قرار بود در شرایط قرمز به صورت مجازی برگزار شود یکباره معلوم نیست بر اساس کدام عقل و منطقی و تدارک یک‌شبه کدام امکاناتی به صورت حضوری قرار است اجرا شود؟ در حالی که ستاد مبارزه با کرونا در تهران و بسیاری از استان ها وضعیت قرمز اعلام کرده است .

بی نظمی و عدم هماهنگی بین ستاد ملی مبارزه با کرونا و آموزش و پرورش موجبات به هم ریختگی و افزایش فشار روانی میلیون‌ها خانوار ایرانی را که نگران سلامتی جگرگوشه های‌شان هستند افزایش داده است .

نگرانی اولیای دانش آموزان بر خلاف مسئولان در حالی است که همه صد در صد یقین دارند که در صورت بازگشایی مدارس پروتکل های بهداشتی به طور کامل نه از طرف مدرسه و نه از طرف همه دانش آموزان رعایت نخواهد شد و همه در واقع تصور می کنند که جگرگوشه های‌شان را به قربانگاه می فرستند .

این قطع و یقین در صورتی برای خانواده به وجود آمده که ناظر و شاهدند که مدیران مناطق آموزش وپرورش جلسه خود را با رهبر انقلاب به صورت غیر حضوری برگزار می کنند و در حالی که این روزها بسیاری از جلسات مهم در کشور به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار می شود ، این تردید را برای مردم به وجود می آورد که مسئولینی که قادر به رعایت و اجرای پروتکل های بهداشتی در یک جلسه که با حضور تعدادی بزرگسال و در زمان و مکان محدودی برگزار می شود نیستند چطور ممکن است بتوانند بچه ها را در ساعت های متمادی و در طول چند ماه ملزم به اجرای دستورات و پروتکل هاى بهداشتی کنند؟ سئوال های پیش روی خانواده ها که این روزها ذهن‌شان را به چالش کشیده است این است  که آیا جان مسئولان از فرزندان ما و معلمان عزیزتر است ؟ چرا آنچه را بر خود نمی پسندید برای فرزندان ما بخشنامه می کنید؟ آیا شما قادر به تامین مواد لازم بهداشتی برای مدارس هستید ؟ آیا هر نیم ساعت یکبار همه کلاس ها ضد عفونی می شوند ؟ آیا در عرض یک شب برنامه ریزی کامل برای حضور و تقسیم ساعت های کلاس های چهل نفره در یک مدرسه با چهار صد و پنجاه دانش آموز انجام شده است ؟ با کدام معلم و کادر آموزشی قرار است هم در مدرسه آموزش حضوری داشته باشیم هم در خانه آموزش غیر حضوری؟

شما که در برخی مدارس حتی در پرداخت پول آب و برق مدرسه بودجه کافی ندارید و دست به دامن انجمن اولیا و مربیان می شوید آیا قادر به تامین هزینه‌های بهداشتی مدارس هستید؟ آیا دانش آموزان و کادر آموزش شما از بیمه لازم برای تامین هزینه های این بیماری مهلک برخوردار هستند ؟ این سئوال ها و صدها سئوال دیگر این روزها ذهن میلیونها ایرانی را درگیر کرده است در حالی که هیچکدام از مسئولان خود را ملزم به پاسخگویی منطقی به آنها نمی دانند و با مصاحبه ها و ضد و نقیض گویی ها و ادعاهای غیر کارشناسانه و غیرواقعی بر طبل خواسته های غیر منطقی و کارشناسی نشده خود می کوبند که با این کار هم سلامت جسمانی و هم امنیت روانی جامعه را از بین می برند .

بیایید تا علاج واقعه پیش از وقوع کنیم و اجازه ندهیم تا یک بار دیگر فاجعه ای بزرگ بیافریند . فاجعه ای که منجر به مرگ هزاران کودک و معلم و خانواده های بی گناه آنها و درگیری هر چه بیشتر کادر درمان می شود .

مدافعین سلامت کشورمان که بایستى دست و بازوى آنها را بخاطر ایثارگرى در مبارزه با این ویروس منحوس بوسید خسته تر از آن هستند که بخواهند در مقابل این بى‌تدبیرى مسئولان مجددا بسیج شوند. پس اگر دلتان بحال جگر گوشه هاى و فرزندان ما نمى سوزد لااقل به این فرشته هاى سلامت رحم کنید.

پیام آزاده -  متخصص رادیوتراپی انکولوژی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز