خبرگزاری کار ایران

اردستان دوباره در وضیعت قرمز کرونا قرار گرفت/ خودداری از سفر به اردستان در روزهای تعطیل

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۳۰۴

شهرستان اردستان در استان اصفهان دوباره در وضیعت قرمز شیوع بیماری کرونا قرار گرفت و با توجه به ایام محرم لازم است عزاداران در برگزاری مراسمات خود، تمامی پروتکل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت را رعایت کنند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، یکی از دلایل بسیار مهم ایجاد وضعیت قرمز در شهرستان اردستان، عدم استفاده از ماسک در اماکن عمومی و بی توجهی به رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

فرماندار اردستان با بیان این مطلب، ضمن هشدار درباره وضیعت قرمز کرونا در اردستان‌ اظهار کرد: اکنون زمان مناسبی برای سفر به اردستان نیست و مسافران و افراد سهل انگار در قبال از بین رفتن جان مردم مسئول هستند.

حمید رضا تاملی افزود: گزارش هایی از سطح شهرستان به فرمانداری رسیده مبنی بر اینکه برخی از هیئت های مذهبی نسبت به شیوه نامه های بهداشتی بی توجهی می کنند.

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود با توجه به تعطیلات پیش رو شاهد موج جدید سفرها به شهرستان باشیم که با این شرایط شاهد طغیان کرونا در اردستان خواهیم بود.

ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی

گفته می شود حدود ۶۰ درصد هیئات مذهبی در شهرستان اردستان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان در این باره گفت: درباره رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در  هیئت‌های عزاداری از سوی بعضی هیئت‌های عزاداری تخلفاتی انجام شده که ضمن حضور در جلسات سینه‌زنی و نوحه‌خوانی که با حضور روحانیت برگزار می‌شود نظاره‌گر فعالیت آنها بودیم.

حجت الاسلام سید جواد حیدری افزود: حدود 60 درصد از هیئات مذهبی در شهرستان اردستان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می کنند که این آمار کافی نیست، چراکه نقش هیات‌های مذهبی و حسینی در مبارزه با ویروس کرونا و آگاهی دهی به مردم بسیار پررنگ و مهم است.

مختاری مسئول یکی از هیئات عزاداری در اردستان به خبرنگار ایلنا گفت: در مراسم عزاداری تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت می شود؛ افراد ضمن رعایت فاصله گذاری،از ماسک استفاده می کنند و علاوه بر اینکه در ورودی هیئت افراد ضد عفونی می شوند، مکان برگزاری نیز روزانه ضد عفونی می شود.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان نیز  با اشاره به شرایط ویژه این روزها گفت:  شهرستان اردستان از نظر ابتلا به بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت و حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از مردم که به موضوع توجه ندارند باعث به خطر انداختن مابقی مردم می‌شوند و اگر رعایت نکنند شاهد مبتلا شدن افراد زیادی خواهیم بود.

حسن ذبیحی تصریح کرد: خواهشمندیم در وضعیت به وجودآمده، مردم از شرکت در هرگونه تجمعی که می‌تواند به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی منجر به ابتلا به بیماری خطرناک کووید۱۹ شود، جدا خودداری کنند.

این مقام مسئول  افزود: افراد غیر ساکن و افراد غیربومی در ایام محرم به خصوص روزهای تاسوعا و عاشورا به اردستان سفر نکنند. 

او تاکید کرد: هیأت‌هایی  که به هر دلیلی پس از ابلاغ تعهد مجدداً نسبت به رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی بی‌توجهی کنند در خصوص قطع یارانه و برق آنها اقدام خواهد شد و متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود.

ذبیحی تصریح کرد: به زودی با تشکیل جلسه ستاد کرونا شهرستان محدودیت‌هایی که در وضعیت قرمز بیماری باید انجام شود را در دستور کار ادارات و نهادهای متولی قرار خواهیم داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز