خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عنوان کرد:

پتانسیل گیلان در حوزه مد و لباس/ ضرورت بهره‌گیری از طرح‌های سنتی

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۶۰۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به پتاتسیل این استان در حوزه مد و لباس، گفت: باید در طراحی‌های جدید از طرح‌های سنتی لباس گیلانیان استفاده شود.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی در نشست بررسی معضلات و مشکلات کارگروه مد و لباس گیلان در سالن جلسات این اداره‌کل، اظهار کرد: بحث مد و لباس در خلقت انسان‌ها نهادینه بوده است.

وی با بیان اینکه انتخاب با مد و لباس عجین شده است و در صورت نبود این انتخاب جهان دچار تکرار می‌شود، افزود: انتخاب‌ها بر اساس نوع آن، ارزیابی می‌شود که در حوزه مد و لباس نیز انتخاب حرف اول را می‌زند و بر اساس نوع انتخاب لباس ارزیابی می‌شویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه بحث مد و لباس جدای از خلقت مطرح نمی‌شود زیرا انسان ذاتاً تنوع طلب است، گفت: تنوع طلبی باید ارضا شود و بهترین راه ارضا، برون داد این تنوع طلبی بوده که در انتخاب در نوع پوشاک خود را به نمایش می‌گذارد.

فاضلی با بیان اینکه در دنیا انسان تنها موجود نبوده و ذاتاً به دیدن شدن علاقه دارد، تصریح کرد: بهترین راهکار برای دیدن شدن مد و لباس و نوع پوشاک است که در سایه ساماندهی این حوزه می‌تواند سبب دیده شدن شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش روابط اجتماعی فعالان مد و لباس نگاه هنری داشته و برای طرح خود ارزش قائل هستند، گفت: گیلانیان به خوش لباسی معروف هستند لذا باید در این زمینه نگاه‌های ویژه باشد در فلسفه اسلامی واژه‌ای به عنوان شال که وجود دارد که طبع و اساس درونی انسان‌ها را تشکیل می‌دهد، زمانی که این موضوع مد نظر قرار می‌گیرد باید برون داد آن به نمایش گذاشته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با بیان اینکه اقبال گیلانیان به تنوع و بهره گیری از رنگ‌های متنوع ملموس بوده و طرح لباس گیلانیان از قدیم چشم نواز است، افزود: این تنوع طلبی در لباس در میان بانوان و آقایان گیلانی یکسان بوده و در بوم زیست گیلانیان نهادینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مد و لباس گیلان، طراحان و فعالان بسیار خوبی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: زیر مجموعه کارگروه مد و لباس باید درست انتخاب شود. در بخش مجوزها، باید از خود استان گیلان به مرکز اعلام شود اجازه نمی‌دهیم هر موردی با داشتن مجوز برای فعالیت به استان بیاید.

فاضلی تأکید کرد: در جهت ارتقای فعالیت‌های حوزه مد و لباس در استان گیلان همکاری و حمایت خواهد شد و تعامل خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز