خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز:

اولین استانی هستیم که از وضعیت قرمز خارج می‌شود/ سه رویداد مهم را پیش رو داریم/ در موج دوم با مشکلات زیادی مواجه شدیم

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۵۲۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه اولین استانی هستیم که از وضعیت قرمز خارج می‌شود،گفت: استان البرز با همکاری مردم و تلاش مدافعان سلامت وارد وضعیت زرد کرونایی شده است.

به گزارش ایلنا، حسین کریم گفت: هر چند از تیرماه سال جاری تا هفته گذشته شاهد موج دوم بیماری کرونا در استان البرز بودیم، اما اکنون شیب ملایم کاهش ابتلا به این بیماری در استان شروع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز بر رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از کرونا در البرز تاکید کرد و افزود: ورود به وضعیت زرد پایان کرونا نیست بلکه باید بیش از پیش مراقب باشیم.

کریم گفت: در موج دوم با مشکلات زیادی مواجه شدیم چرا که در موج اول برخی روزها شمار مراجعه کنندگان به بیمارستان ها تا حدود ۵۰۰ نفر رسید اما در موج دوم بیش از ۶۷۰ نفر مراجعه کننده داشتیم.

وی افزود: اکنون شهرستان طالقان در وضعیت سفید قرار دارد و پنج شهرستان دیگر استان البرز شامل ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد،کرج و فردیس زرد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اطلاع رسانی گسترده رسانه های جمعی استان البرز در کاهش شمار مبتلایان نقش اساسی داشت که تکیه بر ظرفیت رسانه ها تجربه درخشانی بود.

کریم افزود: در جریان شیوع کرونا، رسانه ها پل ارتباطی بین سیستم تخصصی پزشکی و مردم بودند و مردم نیز با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به کاهش بیماری کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه  البرز به همراه ۲۶ استان دیگر وارد موج دوم کرونا شد، گفت: اما اکنون اولین استان هستیم که از وضعیت قرمز خارج می شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: البرز سه میلیون نفر جمعیت دارد و با وجود راه های ارتباطی و گردشگری و جمعیت زیاد توانسته به سرعت از موج دوم عبور کند.

کریم گفت:  اکنون سه موضوع مهم شامل برگزاری کنکور سراسری، عزاداری ماه محرم و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را در پیش رو داریم که باید با رعایت الزامات بهداشتی بتوانیم این بخش ها را به خوبی مدیریت کنیم.

وی افزود: اگر دستورهای بهداشتی  را رعایت نکنیم موج بعدی این بیماری از راه خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز