خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

صدور 237 هزار نسخه الکترونیکی در سیستان و بلوچستان/ پیگیری چهار طرح نسخه نویسی الکترونیکی در سال 99

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۳۲۲

مدیر کل بیمه سلامت از صدور حدود 237 هزار نسخه بصورت الکترونیکی در سیستان و بلوچستان خبر داد.

دکتر رضا عباسی در دیدار با سرپرست خبرگزاری ایلنا در سیستان و بلوچستان به مناسبت روز خبرنگار ، اظهار داشت: تلاش های خبرنگاران ایلنا در سیستان و بلوچستان برای اطلاع رسانی دقیق و شفاف اخبار و همچنین رساندن صدای مردم به گوش مسئولان قابل تقدیر است.

وی افزود: امیدواریم روابط این خبرگزاری با اداره کل بیمه سلامت تداوم داشته و پیشنهادات و انتقادات سازنده برای استفاده هرچه بیشتر مردم از خدمات این اداره کل به اطلاع همکاران ما رسانده شود.

وی در ادامه این دیدار گفت: اداره کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان یک میلیون و 883 هزار و 817 نفر بیمه شده در پنج صندوق تحت پوشش خود دارد.

وی افزود: بزرگترین صندوق پوشش دهنده بیمه شدگان بیمه سلامت، صندوق روستاییان و عشایر است. 

وی در ادامه گفت: افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند در بحث خدمات بستری تنها 10 درصد از کل هزینه را پرداخت می کنند و 90 درصد باقی مانده را دولت می پردازد، در خدمات درمانی سرپایی هم ۷۰ درصد را دولت و ۳۰ درصد دیگر را بیمه شده می پردازد. 

مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان عنوان کرد: حدودا سالی ۶۵۰ میلیارد تومان گردش مالی سازمان بیمه سلامت با موسسات تحت قرارداد آن است که تعداد این موسسات ۵۵۰ مورد است.

وی افزود: ما در سال 99 چهار طرح نسخه نویسی الکترونیکی، تبادل الکترونیکی اسناد بستری، طرح پزشک خانواده و استحقاق سنجی را پیگیری می‌کنیم که تلاش شده در آنها ارائه خدمات به بیمه شدگان به بهترین نحو و با کمترین زمان و بصورت الکترونیکی انجام شود.

وی‌ در ادامه‌ گفت: طرح تبادل الکترونیکی اسناد بستری، استفاده از اسناد کاغذی را به حداقل می رساند.

وی‌ در ادامه‌ گفت: از ابتدای طرح نسخه نویسی الکترونیکی حدود 237 هزار نسخه به صورت الکترونیکی صادر شده و 117 ، 157 داروخانه و تمامی آزمایشگاه ها در این طرح قرار دارند.

وی‌ افزود: از اواخر ۹۸ نسخه نویسی الکترونیکی شروع شده است. همچنین ما 18 بیمارستان داریم که هر 18 بیمارستان در طرح تبادل الکترونیکی قرار دارد.

وی‌ در ادامه‌ گفت: در طرح استحقاق سنجی مراجعه کننده با ارائه کد ملی خدمات درمانی دریافت می‌کند و افرادی که دارای چند دفترچه بیمه از سازمان های مختلف هستند غربالگری می شوند و تمام افراد امکان استفاده از دفاتر بیمه سلامت را خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز