خبرگزاری کار ایران

خیاط زاده مطرح کرد:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به قبل بهتر شده است/ فاصله‌گذاری در مترو و تاکسی‌ها رعایت نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۲۱۳

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت:استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به هفته‌های قبل بهتر شده است، اما هنوز هم برخی اصناف و اماکن نیاز به تذکر و گوشزد دارند.

سیمین خیاط زاده با بیان این مطلب اظهار کرد: میزان استفاده از ماسک در اتوبوس‌های بین شهری ۳۰ درصد، در اتوبوس‌های درون شهری ۴۰ درصد، در مترو و تاکسی‌ها ۴۲ درصد و نانوایی‌ها ۷۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند و متاسفانه فاصله گذاری در مترو و تاکسی‌ها رعایت نمی‌شود.

وی متذکر شد: غصه دار است که تعدادی از مردم تصور می‌کنند با توصیه به استفاده از ماسک می‌خواهیم آنها را به زحمت بیندازیم، با این تصور روزهای آتی، روزهای خوبی نخواهند بود.

وی با اشاره به بازدید مستمر و روزانه تیم‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تمامی اماکن، گفت: هر چند استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به هفته‌های قبل بهتر شده است، اما هنوز هم برخی اصناف و اماکن نیاز به تذکر و گوشزد دارند.

خیاط‌زاده اظهار کرد: کافی است تا یک نفر از کسانی که بدون ماسک و بدون حفاظت هستند، ناقل سالم باشد تا افراد بسیاری درگیر شوند. حساسیت موضوع به قدری است که یکسری شغل‌ها هنوز هم منع فعالیت دارند، چرا که هنوز نتوانسته‌ایم این بحران را رد کنیم.

وی بیان کرد: برای گردش اقتصاد باید دست در دست هم دهیم و از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم.

وی متذکر شد: برخلاف میل‌مان، در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی اصناف، کسبه و مراجعان، مجبور به تعطیل کردن برخی اماکن خواهیم شد.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: خودروها و تاکسی‌هایی را که رانندگان و مسافرانشان به توصیه‌ها عمل نمی‌کنند، از ارائه خدمات به مردم منع خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز