خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

کاهش ۶۰ درصدی سفرهای درون شهری در تربت‌حیدریه

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۹۹۷

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تربت حیدریه گفت: بدلیل شیوع ویروس کرونا، سفرهای روزانه ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر به میزان ۶۰ درصد کاهش یافته‌ است.

محسن قندهاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: این موضوع به تبع کاهش درآمد ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی را در برداشته ‌است و برای جبران خسارت رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی مکاتباتی برای دریافت تسهیلات ارزان صورت گرفته، اما تاکنون پاسخی دریافت نشده است.

وی به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ضدعفونی خودروهای عمومی واستفاده از ماسک در زمان سفرهای درون شهری اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود 4400 ماسک بین رانندگان در حوزه حمل و نقل و در سه مرحله توزیع شده‌است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تربت حیدریه افزود: ضدعفونی متناوب تاکسی‌ها و اتوبوس‌های واحد شهری بصورت روزانه و قبل از هر سرویس،  ضدعفونی ساختمان اداری و مرکز معاینه فنی بصورت روزانه،  ضدعفونی خودروهایی که به مرکز معاینه فنی جهت اخذ معاینه فنی مراجعه می‌کنند، اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی، انجام متناوب تب‌سنجی رانندگان حوزه درون شهری،  تهیه و نصب بروشور مربوط به پیشگیری از ویروس کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی و ممانعت از سوار شدن مسافران فاقد ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی، از دیگر اقدامات این سازمان است.

قندهاری گفت: در راستای حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از ‌تبادل اسکناس تاکنون صد دستگاه خودرو اقدام به نصب نرم‌افزار موبایلی (تاپ) کرده و در خصوص مزایای استفاده از این نرم‌افزار به مسافران نیز اطلاع‌رسانی شده است، اما متاسفانه بخش کثیری از مردم هنوز به شیوه‌های نقدی اقدام به پرداخت کرایه می‌کنند و این مار را در انجام پروتکل‌های بهداشتی با چالش مواجه کرده است.

وی از شهروندان خواست تا نسبت به نصب نسخه موبایلی نرم‌افزار یاد شده از طریق لینگ https://top.ir اقدام کنند و براساس آمار ارایه شده از سوی سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تربت حیدریه، اکنون 750 دستگاه تاکسی زرد به جمعیت 130 هزار نفری این شهر خدمات می‌دهند که این رقم دو برابر استانداردهای این حوزه است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تربت حیدریه بیان کرد: بر اساس استانداردهای موجود، باید به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت 325 دستگاه تاکسی فعالیت کند که طبق این قاعده، رقم مطلوب برای شهری در حد و اندازه تربت‌حیدریه 422 دستگاه تاکسی است و اکنون به ازای هر 173 شهروند تربت‌حیدریه، یک دستگاه تاکسی زرد وجود دارد که این نسبت باید یک دستگاه به ازای هر 308 نفر باشد.

وی تاکید کرد: همچنین طبق آمار اعلامی از سوی سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تربت‌حیدریه از مجموع ۲۹ دستگاه اتوبوس موجود در ناوگان اتوبوسرانی ۱۳ دستگاه متعلق به شهرداری و بقیه مربوط به بخش خصوصی است که پیشتر اعلام شده بود بابت ۱۳ دستگاه یاد شده در ماه ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال زیان متحمل می‌شوند و البته بخش خصوصی نیز از میزان درآمد خود راضی نیست.

قندهاری افزود : این اتوبوس‌ها با میانگین سنی ۱۲ و نیم سال است که تعمیر و بازسازی آنها ۵۲۲ میلیارد ریال نیاز دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز