خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بهزیستی لامرد خبر داد:

راه‌اندازی ۷ مرکز مثبت زندگی در لامرد/ واریز ماهیانه 6 میلیارد ریال مستمری به حساب مددجویان بهزیستی

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۸۲۳

رئیس اداره بهزیستی لامرد گفت: به صورت ماهیانه مبلغ ۶ میلیارد و 419 میلیون و 895 هزار ریال مستمری بابت 3681 مددجوی تحت پوشش بهزیستی لامرد واریز می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، معصومه کاظم زاده به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید فیاض بخش بنیانگذار این سازمان در جمع خبرنگاران گفت: سازمان بهزیستی  با 40 سال خدمت در تامین رفاه عمومی و ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده ها، فقرزدایی و توانمندسازی جامعه هدف بویژه خانواده های کم درآمد و در معرض آسیب با انواع خدمات نوین توانبخشی، مراقبتی، پیشگیری، درمانی و دهها خدمات تخصصی و اجرای طرح های تخصصی پیشگیری و مراقبتی به عنوان سازمانی بالنده در جامعه شناخته می‌شود.

به زودی 7 مرکز مثبت زندگی در لامرد راه اندازی می شود

رئیس اداره بهزیستی لامرد تصریح کرد: سازمان بهزیستی در راستای تداوم برنامه های ارائه خدمات تخصصی و بموقع، دسترسی آسان جامعه محلی و کاهش ترددهای افراد تحت پوشش برای دریافت خدمات، راه اندازی «مراکز مثبت زندگی» از اردیبهشت امسال عملیاتی شد که به زودی 7 مرکز مثبت زندگی در شهرستان لامرد آغاز بکار می‌کند و طبق برنامه سازمان قرار است 22 نوع خدمت به این مراکز واگذار شود.

او افزود: از سال گذشته تاکنون 4هزار و 563 کودک تحت غربالگری بینایی و 2هزار و 193 کودک نیز تحت غربالگری شنوایی قرار گرفتند. 

پرداخت ماهیانه 276 میلیون ریال به مرکز توانبخشی و نگهداری معلولان ذهنی لامرد 

رئیس اداره بهزیستی لامرد  گفت: از سوی سازمان بهزیستی، ماهیانه ۸۴ میلیون ریال از سوی سازمان بهزیستی به مرکز روزانه توانبخشی معلولین ذهنی زیر ۱۴ سال و 192 میلیون ریال بابت نگهداری 16 معلول در خانه های نگهداری معلولین ذهنی این شهرستان پرداخت می شود.

وی افزایش مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی را گامی موثر در تقویت خانواده‌های بهزیستی  دانست و افزود: به صورت ماهیانه مبلغ ۶ میلیارد و 419 میلیون و 895 هزار ریال مستمری بابت 3681 مددجوی تحت پوشش بهزیستی لامرد واریز می شود.

این مسئول با اشاره به سهمیه مسکن بهزیستی در سال جاری، ادامه داد: در راستای اجرای طرح تفاهم نامه مشترک سازمان بهزیستی،  قرارگاه خاتم الانبیاء ویژه افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش، ساخت 11 مسکن به عنوان سهمیه شهرستان لامرد تعیین شد. همچنین در طرح دیگر احداث واحدهای مسکونی ویژه خانوارهای تحت پوشش فاقد مسکن دارای ایتام در قالب تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه صندوق توسعه ملی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۱ سهمیه مسکن به این شهرستان اختصاص پیدا کرد. 

به گفته کاظم زاده، در سال گذشته حدود 230 مددجوی تحت پوشش از معافیت‌های پرداخت هزینه انشعابات آب، برق، گاز و عوارض صدور پروانه های ساختمانی بهره مند شدند. 

 21 لغایت 27 تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز