خبرگزاری کار ایران

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان:

مزارع گندم قزوین توسط 130 تیم کارشناسی مراقبت می شوند

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۷۴۱

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۳۰ تیم از کارشناسان کشاورزی به شکل سالانه و مستمر از مزارع گندم آبی و دیم استان قزوین در مقابل آفات و بیماری‌ها مراقبت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، یوسف درخشان با اشاره به فصل برداشت گندم، اظهار کرد: گندم استان امسال مانند سال گذشته از کیفیت بسیار خوب و بالایی برخوردار است که مراقبت و پایش این تیم ها و همکاری مناسب کشاورزان با آنها در خصوص سم پاشی و کنترل مزارع در تحقق این موضوع موثر بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: تیم های شبکه مراقبت از گندم با حضور در مزارع و نرم گیری در مرحله سن مادری و پوره به کشاورزان اطلاع رسانی و آموزش های لازم را برای مقابله با آفات به ویژه آفت سن ارائه می دهند.

درخشان از سن به عنوان مهم ترین آفت مزارع گندم یاد کرد که در صورت کم توجهی به مبارزه با آن می تواند بخش زیادی از محصول را نابود کند.

وی یادآور شد: مبارزه با این آفت در مزارع استان امسال از اواخر فروردین ماه در بویین زهرا شروع شد و در اوایل خرداد ماه در آوج به پایان رسید.

این مسئول اضافه کرد: امسال در مرحله مادری ۳۳ هزار هکتار، در مرحله پوره ۶۹ هزار و ۸۰۰ هکتار و در کل سطح شاهد ۱۰۲ هزار و ۸۰۰ هکتار سمپاشی علیه این آفت بودیم.

وی اظهار داشت: سم پاشی علیه این آفت امسال در مزارع استان نسبت به سال گذشته هشت هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش داشت.

امسال ۴۷ هزار و ۷۰۰ هکتار از مرازع استان قزوین به زیر کشت گندم آبی و ۱۰۶ هزار و ۷۰۰ هکتار نیز به زیر کشت گندم دیم رفته است.

پیش بینی می شود امسال ۳۳۵ هزار تن گندم در استان قزوین برداشت شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز