خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار اعلام کرد:

ضرورت رعایت الزامات مقاوم سازی و مقابله با تهدیدات در البرز/ طرح جامع مطالعات پدافند غیرعامل نقشه راه استان است

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۵۸۶

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: به عقیده صاحبنظران و کارشناسان، بهترین و کم هزینه‌ترین راه مقاوم‌سازی هر کشور و جامعه در مقابل تهدیدات خارجی یا حوادث طبیعی بحث رعایت الزامات پدافند غیرعامل است که این موضوع به عنوان یک ضرورت باید در البرز مورد توجه دستگاهها قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، نورمحمد فردی با بیان این مطلب در جلسه شورای پدافند عامل استان اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند، من به مساله پدافند عامل خیلی اهمیت می دهم پدافند غیر عامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است، از درون ما را مصون می کند معنایش این است که این امر ما را از درون مصون می کند زیرا  مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای ست که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری را به دنبال خواهد داشت. 

وی افزود: در پدافند غیرعامل، حفظ زیر ساخت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین کار پدافند غیرعامل در این رابطه شناسایی و سطح بندی دارایی ها و تهدیدشناسی و مصون سازی است تا بتوانیم اثر این تهدیدات با تدابیر و تمهیدات لازم خنثی نمائیم. 

وی افزود: طرح جامع  متناسب با نیاز استان می تواند در برابر تهدیدات و مواجهه با مخاطرات مبنا باشد، تدوین و نهایی می شود که توضیحات و جمع‌بندی نهایی اطلاعات این طرح توسط مجری و ناظر طرح ارائه شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: به عقیده صاحبنظران و کارشناسان، بهترین و کم هزینه‌ترین راه مقاوم‌سازی هر کشور و جامعه در مقابل تهدیدات خارجی یا حوادث طبیعی بحث رعایت الزامات پدافند غیرعامل است که این موضوع به عنوان یک ضرورت باید مورد توجه دستگاهها قرار گیرد.

فردی گفت: یکی از محورهای اصلی این طرح، شناخت دارایی‌ها و ظرفیت‌های دستگاه‌ها و آسیب‌های پدافند غیرعامل است و امیدواریم که تمام دستگاه‌ها با حساسیت نسبت به اجرای این سند و مواردی که به آنها ارجاع می‌شود و در حوزه ماموریت آنها قرار دارد کمک کنند تا در زمینه اجرای این طرح حرف مناسب و مشخصی برای گفتن داشته باشیم.

فردی بر لزوم رعایت موازین پدافند غیرعامل در استان البرز به عنوان یک استان مهم و استراتژیک تاکید کرد.

معاون استاندار رعایت الزامات و پدافند غیر عامل به تسهیل مدیریت در وقوع بحران های طبیعی این امر تاثیر قابل ملاحظه ای دارد، عنوان کرد: اجرای برنامه ها طبق زمانبندی و رعایت موازین پدافند غیرعامل در استان البرز به عنوان یک استان مهم و استراتژیک از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: تاسیسات آب شرب شهرها و روستاها شامل چاه ها، مخازن، شبکه و غیره جزو اولویت ها و مهمترین ابنیه ها و زیرساخت ها محسوب شده و لذا رعایت موضوع پدافند غیرعامل در آن بسیار مهم و حیاتی است.

فردی گفت: به عنوان مثال ذخیره سازی آب در مواقع بحران یکی از ضرورت های پدافند غیر عمل است نیازمند برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر مناسب است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز