خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکزحوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

21 نفر از کادر اورژانس آذربایجان شرقی به کرونا مبتلا شدند/ مردم به هیچ عنوان به لایه بیرونی ماسک، دست نزنند

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۷۲۲

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ابتلای قطعی21 نفر از کادر اورژانس آذربایجان شرقی به کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد رحمانی  با بیان این مطلب اظهار کرد: ۱۵ نفر دیگر از نیروهای اورژانس استان مشکوک به کرونا هستند و یک نفر از موارد قطعی نیز، هفدهم اردیبهشت ماه در راه مبارزه با کرونا جانش را از دست داد.

وی با بیان اینکه حساسیت‌ها و واکنش‌هایی که در خصوص ابتلا به کرونا وجود داشت، نسبت به گذشته کمتر شده است، افزود: در روزهای ابتدایی خیلی بیشتر از الان با مطالبی مانند ضرورت حضور شبانه عوامل اورژانس و یا ضرورت عدم حضور در منزل فرد مبتلا یا مشکوک با لباس‌های ویژه مواجه بودیم.

وی گفت: مبتلایان با مرکز اورژانس تماس گرفته و اپراتورهای ما پس از صلاحدید با تایید کد کرونا به محل اعزام می‌شوند.

رحمانی با اشاره به مواقعی که باید با مرکز اورژانس تماس گرفته شود، اظهار کرد: تنگی نفس شدید، تنفس سریع، کبودی بدن، تب و سرفه شدید از جمله علایمی هستند که در صورت مشاهده آن باید با اورژانس تماس گرفته شود.

وی اضافه کرد: همکاران ما برخی از بیماران را راهنمایی کرده و آنها را به مراکز بهداشت ارجاع می‌دهند، اما در موارد ضروری که نیاز به اعزام آمبولانس است، به محل اعزام می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکل خاصی در زمینه تامین تجهیزات حفاظت فردی نداریم، خاطرنشان کرد: این تجهیزات را به اندازه کافی تهیه کرده و در اختیار پایگاه‌ها قرار داده‌ایم.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: اقلامی مانند ماسک N95 و ماسک تری ام شیمیایی و دستکش را تهیه کرده‌ و تاکید کرده‌ایم که این اقلام در هر ماموریت به طور استاندارد استفاده شوند.

وی گفت: در ابتدا چهار پایگاه در تبریز را به انتقال بیماران کرونایی اختصاص داده بودیم که پس از کاهش آمار به دو پایگاه تقلیل پیدا کرد.

وی افزود: اکنون با افزایش آمار مبتلایان به کرونا و کاهش آمار دیگر بیماری‌ها و تصادفی‌ها پایگاه‌های اختصاص داده شده به کرونا را افزایش داده‌ایم.

وی متذکر شد: تمامی آمبولانس‌ها قبل و بعد از ماموریت به طور کامل شست و شو و آلودگی زدایی می‌شوند تا در ماموریت بعدی مورد استفاده قرار گیرند.

رحمانی اظهار کرد: هم بیماران معمولی و هم بیماران کرونایی هر دو به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، اما تعداد مبتلایان به کرونا بیشتر است.

وی گفت: مردم ترجیح می‌دهند به بیمارستان‌هایی مراجعه کنند که منتخب کرونا نیستند، هر چند تدابیر لازم در سایر بیمارستان‌ها هم اندیشیده شده و اورژانس‌های بیماران مبتلا به کرونا با دیگر بیماران کاملا مجزا است.

وی بیان کرد: کادر درمان حدود پنج ماه است که به طور مستقیم با بیماران درگیر هستند، اما این روزها تحمل ماسک‌ها و لباس‌ها سخت‌تر است، از مردم انتظار داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ما را در کنترل کرونا یاری کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: مردم حتما از ماسک استفاده کنند و به هیچ عنوان به لایه بیرونی ماسک که آلوده‌ترین قسمت آن است، دست نزنند.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد مشاهده می‌کنیم که ماسک را حین صحبت کردن پایین می‌کشند، این کار ضمن آلوده کردن دست، استفاده از ماسک را بی‌اثر می‌کند.

وی متذکر شد: شست و شوی مکرر دست‌ها با صرفه‌جویی در مصرف آب و بستن شیر آب حین صابون زدن دست و ضدعفونی دست‌ها نباید فراموش شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز