خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت:

صادرات با اتمام کرونا رونق می‌گیرد/ استفاده از تولیدات داخلی برای کاهش وابستگی صنعتی

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۵۴۴

وزیر صنعت معدن تجارت با اشاره به ۴۰ میلیارد ارزآوری صادرات در شرایط کرونا، اضافه کرد: برای تولید کننده مسیر صادرات باز شده و این امکان به دلیل حل مشکلات ارزی در داخل کشور و فرصت ارزآوری ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین مدرس خیابانی در بازدید از یک واحد تولیدی در استان البرز با اشاره به تدابیر لازم وزارت در سال جهش تولید برای تولید کالاهای استراتژیک، اظهار داشت: در سال جاری، تولید جزو مسایل محوری و به عنوان مهمترین موضوع کشور محسوب می شود.

وی افزود: بعد از مساله تولید، دیگر مسایل از جمله اشنغال، صادرات، ارزآوری و حتی مسایل مربوط به حوزه اجتماعی و امیتی قابل حل است.

وزیر صمت تصربح کرد: بارها گفته شده در این وزارت چند موضوع با جدیت دنبال می‌شود که بحث تامین مواد اولیه تولیدات داخلی از جمله مهمترین آنهاست که در صورت امکان بجز از منابع داخلی تامین شود.

خیابانی در ارتباط با صادرات ادامه داد: برای تولید کننده مسیر صادرات باز شده و این امکان به دلیل حل مشکلات ارزی در داخل کشور و فرصت ارزآوری ایجاد شده است.

وی با اشاره به ۴۰ میلیارد ارزآوری در سال جدید، اذعان داشت: این رقم با توجه به محدودیت های کرونا و در شرایط بسته بودن مرزها و شکاف صادرات بود و خوشبختانه بعد از پایان بحران شیوع بیماری، شاهد صادرات بیشتر خواهیم بود.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه بخشی از صنعت کشور به تکنولوژی، تجهیزات و مواد اولیه خارجی وابسته است، تصریح کرد: وزارت صمت تمام تلاش خود را دارد که از تولید و ساخت داخل استفاده کند تا بتوان در وابستگی صنعتی کاهش چشمگیری ایجاد شود.

خیابانی گفت: در راستای تامین مواد اولیه، تولید و صادرات صنایع ماشین آلات، لوازم خانگی و خودرو سازی از ظرفیت داخلی استفاده می شود چرا که بخش عمده نیاز کشور این تولیدات است که به کشور وارد می‌شود.

وزیر صنعت معدن تجارت اضافه کرد: علیرغم محدودیت های کشور تولید بسیاری از کالاها رقم افزایشی داریم مانند تولید تایر با ۲۷درصد افزابش تولید، لوازم خانگی بین ۵۰ تا ۱۵۰درصد رشد تولید داشت و مواد شیمیایی و پتروشیمی با افزایش تولید همراه بودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز