خبرگزاری کار ایران

در اقدامی خداپسندانه انجام شد؛

اهدای اعضای ۲ بیمار مرگ مغزی در همدان

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۵۱۱

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی، از اهدای اعضای دو بیمار مرگ مغزی به بیماران در همدان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجید حمیدی گفت: خانواده کلبعلیان از اهالی روستای نامیه شهرستان ملایر با اهدای اعضای بدن مرحوم فرهاد کلبعلیان که دچار ضایعه مرگ مغزی شده بود، به سه بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشیدند.

وی افزود: با رضایت کامل خانواده مرحوم فرهاد کلبعلیان ۳۸ ساله که در اثر بیماری ریوی و نارسایی تنفسی دچار ضایعه مرگ مغزی شده بود، کبد و دو کلیه‌اش به چند بیمار نیازمند پیوند، زندگی دوباره بخشید.

حمیدی همچنین گفت: خانواده محمودی از اهالی شهر ازندریان شهرستان ملایر با اهدای اعضای بدن مرحوم محمد محمودی که دچار ضایعه مرگ مغزی شده بود، ایثار و گذشت را بار دیگر معنا کردند.

مسئول واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ایثار این خانواده گرانقدر به سه بیمار نیازمند پیوند عضو، زندگی دوباره بخشید خاطرنشان کرد: با رضایت کامل خانواده مرحوم محمد محمودی ۱۸ ساله که در اثر سانحه تصادف دچار ضایعه مرگ مغزی شده بود. کبد و دو کلیه این مرحوم به چند بیمار نیازمند پیوند زده شد.

عمل انسان دوستانه اهدای اعضاء در جهان و همچنین در ایران،  بدون هزینه‌ انجام می‌شود. در کشور ۲۵ هزار نفر در نوبت پیوند هستند که استقبال مردم در عضویت و اخذ کارت پیوند اعضاء می‌تواند به کاهش زمان انتظار افراد نیازمند کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز