خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری فارس مطرح کرد:

راه اندازی کارخانه ای‌تی‌ای فارس پس از ۸ سال ‌تعطیلی/ وجود 274 واحد تولیدی تعطیل در استان/ورود مجموعه قضایی استان به موضوع قیمت مسکن در شیراز/نهایی شدن رای پرونده سیل شیراز در تیرماه

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۱۶۷

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به حل مشکلات برخی از کارخانه‌ها در سفر رئیس قوه قضاییه گفت: کارخانه ای‌تی‌ای که 8 سال تعطیل بود طبق دستور اقای رییسی راه‌اندازی می شود . فردا جلسه‌ای در همین باره در استانداری برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید کاظم موسوی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران با اشاره به روند برخورد با فساد در بخش های مختلف ابراز کرد: در این راستا ۱۳ پرونده کلان مبارزه با فساد در  محاکم کیفری رسیدگی و رأی صادر شده است که با پرونده پتروشیمی مرودشت که در هفته قوه قضاییه رسیدگی می‌شود مجموعا 14 پرونده کلان خواهد شد.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه در مقابله با فساد هیچ حزب و گروهی را نمی شناسیم و کسی از تیغه دادگستری در امان نخواهد بود؛ تصریح کرد: به هیچ وجه  فساد را نمی پذیریم و بدون هیچ اغماضی  برخورد از درون قوه قضاییه و بیرون صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۴۳ پرونده فساد در سطح استان تشکیل شده است ؛ ابراز کرد: در رابطه با مسائل مورد توجه به ویژه بحث مقابله با فساد چه در درون و چه بیرون مجموعه کارنامه موفقی داریم.

موسوی با بیان اینکه استان فارس در رسیدگی به پرونده ها یکی از استان‌های موفق است؛ عنوان کرد: در سال گذشته نزدیک 5 هزار پرونده با عمر طولانی رسیدگی و تعیین تکلیف شد و  در حال حاضر مجموع پرونده های ما با عمر بالای دوسال 6 پرونده است .

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نزدیک به ۴۰۰ هزار پرونده وارد محاکم قضایی فارس شد؛ که با تلاش‌های دستگاه قضایی برای کاهش هرچه بیشتر اطاله دادرسی  طی یکسال گذشته۱۱ هزارفقره پرونده  خاتمه یافت و در حال حاضربیش از هزارو 209 پرونده  در محاکم تجدید نظر، مراحل رسیدگی را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌ها کاهش جمعیت کیفری زندان های استان است ؛ عنوان کرد: در سال گذشته قریب به 7هزارو 500زندانی به مرخصی اعزام شده‌اند و همچنین کمترین زندانی محکوم مالی در استان چه در رابطه با زندانی مالی و چه مهریه داریم.

موسوی افزود: همچنین در سال گذشت قریب به ۷۰ میلیارد تومان از مطالبات بانک‌ها نیز بازگشت داده شد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد و کمک به جهش تولید اولویت اصلی ما است؛ خاطرنشان کرد: ۲۷۴ واحد تولیدی ما یا تعطیل هستند یا نیمه تعطیل که با اندکی حمایت می توانند دوباره به کار برگردند.

 موسوی  با بیان اینکه ارتقاء امنیت در سطح استان رو به پیشرفت بوده است؛ ابراز کرد: در کاهش سرقت مسلحانه ۵۸ درصد، آدم ربایی و تجاوز به عنف ۶۲ درصد، تیراندازی 55 درصد و مواد مخدر ۸ درصد کاهش داشته ایم.

وی در رابطه با نقل و انتقال زندان عادل آباد گفت: در سفر اخیر رئیس قوه قضاییه این موضوع مورد تاکید بود وزمین این پروژه در نظر گرفته شده است و امسال پروژه اجرایی می‌شود.

ورود مجموعه قضایی استان  به موضوع قیمت مسکن در شیراز  

موسوی در رابطه با افزایش قیمت رهن، اجاره و خریدخانه در شیراز نیز گفت: براساس آمار شیراز دومین شهر گران در مسکن است که این موضوع باعث شده است خیلی‌ها به حاشیه شهر و روستا بروند که این خود معضل آفرین است.

وی افزود: موضوع قیمت مسکن را به معاونت قوه قضایی منعکس کرده و پیگیر هستیم چرا که هیچ جای دنیا نیست که رهن، اجاره و فروش منزل بدون هیچ ضابطه ای باشد و این پیشنهاد که باید در قیمت‌ها ضابطه باشد به مرکز ارسال شده است و همچنین در این خصوص مجلس نیز باید ورود کنند و به صورت جد پیگیر موضوع هستیم.

 موسوی با بیان اینکه در سال گذشته پنج هزار حکم جایگزین حبس صادر شده است؛ تصریح کرد: در رابطه با مساله پرونده های قتل در سال گذشته نیز ۵۰ پرونده قتل عمدی منجر به سازش شده است و درحالی پیشگیری از جرایم در اولویت است که در سال جاری ۵۰ درصد دعاوی خانواده کاهش داشته است.

نهایی شدن رای پرونده سیل شیراز در تیرماه

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه پرونده سیل شیراز در مرحله تجدیدنظر است، خاطرنشان کرد: رای این پرونده که دارای حجم بالایی از اطلاعات بوده و رسیدگی به آن زمان زیادی را به خود اختصاص داده است  تا اواخر تیرماه صادر می شود.

موسوی در پاسخ به سئوالی پیرامون پرونده سیل شیراز، تاکید کرد که هیچکدام از نمایندگان وقت شیراز و نمایندگان فعلی در مجلس شورای اسلامی ، در این پرونده هیچگونه مداخله‌ای نداشته‌اند.

وی در رابطه با صرافی دهقان که با کلاهبرداری از مشتریان متواری شده است نیز یادآور شد: با پیگیری های انجام شده متواری در کمپ کشور ترکیه است که از طریق وزارت خارجه برای بازگشت پیگیری کردیم و درحالی حکم را صادر می‌کنیم که باید دولت برای برگرداندن متهم پیگیری کند.

موسوی با بیان اینکه پرونده احتکار خودرو در شهرستان‌های فارس در حال تکمیل شدن است، به مسئله گرانی و فشار اقتصادی در این روزهای کرونایی اشاره و خاطرنشان کرد: اگرچه متولی اصلی مقابله با گرانی دولت و تعزیرات است اما در صورت اعلام نیاز سازمان صمت و تعزیرات، دادگستری همواره کمک کرده و خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین به ورود جدی دادستان‎ها به آتش سوزی‌ها هم اشاره و تاکید کرد: در صورت کوچکترین ناامنی در اراضی، شدیدترین برخوردها اعمال خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز