خبرگزاری کار ایران

از سوی مدیرکل استاندارد کرمانشاه؛

نام سه محصول غیراستاندارد در کرمانشاه اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۶۳۱

مدیرکل استاندارد کرمانشاه گفت: سه محصول با نام‌های تجاری «گلاب حمید»، «چیپس آراد» و «نمک بسته بندی صدف» فاقد استاندارد است؛ شهروندان از خرید و مصرف آنها خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد کرمانشاه، محمودرضا نیازی اعلام کرد: محصولات یادشده در بازرسی ها و نمونه برداری های انجام شده استانداردهای بهداشتی لازم را کسب نکردند.

وی با بیان اینکه توزیع گلاب حمید، چیپس آراد و نمک صدف در بازار غیرقانونی بوده و از متولیان امر انتظار می‌رود نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.

نیازی تصریح کرد: طبق تبصره سه ماده ۵۹ قانون نظام صنفی کشور، عرضه و نگهداری و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری بدون علامت استاندارد ایران ممنوع بوده و با متخلفان از قوانین استاندارد برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه افزود: تمام واحدهای تولیدکننده محصولات مشمول رعایت استاندارد اجباری، ملزم به درج کد ۱۰ رقمی منحصر به فرد در زیرنشان استاندارد روی بسته بندی کالا هستند.

وی یادآور شد: مصرف کنندگان به هنگام خرید کالای مورد نیاز می‌توانند به منظور اطمینان از اصالت علامت استاندارد درج شده روی کالا، کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان ارسال و در صورت معتبر بودن علامت استاندارد اقدام به خرید کالا کنند.

نیازی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده کالاهایی که پس از ارسال پیامک به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ اعتبار آن‌ها تأیید نشد یا فاقد علامت استاندارد بودند، این اداره کل را از طریق تلفن گویای ۱۵۱۷ در جریان قرار دهند تا با متخلفین مربوطه برخورد قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز