خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

سیستم آبرسانی فرسوده سد درودزن باعث افزایش میزان پرتی آب می‌شود/ اختصاص بخشی از آب سد درودزن به بختگان

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۴۶۹

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس با اشاره به وضعیت میزان آب سد درودزن و بارندگی های اخیر اشاره کرد و گفت: بارندگی های دو سال گذشته باعث شد که آب سد درودزن در ظرفیت مناسب قرار گیرد اما نباید فراموش کرد که سیستم آبرسانی فرسوده و ضعیف در این منطقه باعث شده که میزان پرتی آب این سد افزایش یابد.

جلال رشیدی کوچی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه به عنوان نماینده تمام اقشار مردم نگاه کلی به موضوعات کشاورزی  دارم افزود: برای در جهت تصمیم گیری در بخش آب وضعیت تمام افراد را در نظر میگیرم بطوریکه در این مسیر به صورت دقیق وضعیت معیشت و اشتغال و نحوه درآمدزایی فردی را که یک هکتار زمین دارد در نظر می گیرم و در مقابل به مسائل زیست محیطی و تامین مصرف آب شرب مردم هم توجه کنم.

رشیدی با بیان اینکه باید به موضوع کشاورزی و کشت برنج در حوزه انتخابیه مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان نگاه کلی داشته باشیم افزود: در این رهگذر نمی توان با یک نگاه خاص به موضوعات محیط زیست، صنعت و کشاورزی نگاه کرد.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس با اشاره به اینکه به اندازه کافی آب در سد درودزن موجود است افزود: لوله کشی مناسب در جهت به حداقل رساندن پرتی آب سد درودزن باعث می‌شود که آب به اندازه کافی برای کشت برنج، صیفی جات، شرب، صنعت و ... وجود داشته باشد.

وی در این باره افزود: با توجه به اینکه حدود 400 میلیون متر مکعب آب سد درودزن جهت استفاده کشاورزان شهرستان مرودشت، خرامه، زرقان رها سازی شده است بنابراین بخشی از آبی هم که در رودخانه و کانال ها قرار می گیرد را به دریاچه بختگان اختصاص دهیم.

به گفته وی حجم قابل توجهی از آب رهاسازی شده آب سد درودزن در شهرستان به دلیل سیستم آب رسانی ضعیف و فرسوده در منطقه مرودشت هدر می رود که مدیریت این حجم با استفاده از امکانات مناسب و رساندن این میزان از آب به زمین های کشاورزی باعث می شود که مشکلات بخش کشاورزی رفع شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز