خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

اجرای ۱۵۰ برنامه همزمان با هفته صنایع دستی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۰۷۱

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: استان گیلان با اجرای 150 رویداد فرهنگی، هنری به استقبال هفته صنایع‌دستی می‌رود.

به گزارش ایلنا از رشت، مسعود حلاج‌پور با تبریک به‌مناسبت فرارسیدن هفته پاسداشت صنایع‌دستی اظهار داشت: استان گیلان با اجرای ۱۵۰ رویداد فرهنگی، هنری به استقبال هفته صنایع‌دستی می‌رود و این برنامه‌ها در تمامی شهرستان‌ها به‌صورت همزمان برگزار خواهد شد.

حلاج‌پور ادامه‌داد: گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، افتتاح خانه‌حصیر ایرن، افتتاح گارگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی در سراسر استان و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته است.

وی افزود: دو سمینار و نشست تخصصی ویژه هنرمندان و دوستداران هنر با موضوعاتی همچون “شناسایی بازارهای هدف صنایع دستی گیلان” در رشت و “نشست تخصصی با هنرمندان رشته‌های درحال فراموشی” در رودبار به‌ترتیب در تاریخ‌های بیست و یکم و بیست و دوم خردادماه برگزار می‌شود.

حلاج‌پور در ادامه به افتتاح ۳ واحد‌ بومگردی با محوریت صنایع دستی، ۶ کارگاه و ۳ نمایشگاه ‌و بازارچه صنایع‌دستی و برگزاری تورهای کارگاه‌گردی در سطح استان اشاره کرد و همچنین از تجلیل از پیشکسوتان و فعالان حوزه صنایع‌دستی استان به‌مناسبت هفته صنایع‌دستی خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان همچین به افتتاح خانه حصیرایران در روستای فشتکه خمام اشاره کرد و افزود: جشنواره فرهنگی البسه محلی و سوغات شهرستان رضوانشهر و جشنواره توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی، تولید انواع هنرهای سنتی و خانه و خانه‌داری در عنبران آستارا به‌ترتیب در ۲۴ و ۲۷ خردادماه برگزار خواهد شد.

وی همچنین دیدار صمیمی با هنرمندان و فعالان صنایع دستی، بازدید از کارگاه‌های رشته‌های گوناگون صنایع‌دستی در سراسر استان، برگزاری دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری صنایع‌دستی و تجلیل از پیشکسوتان این عرصه را از دیگر برنامه های این اداره‌کل در این هفته دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز