خبرگزاری کار ایران

امیرانتخابی خبر داد:

روستای قاسم‌آباد رودسر با محوریت چادرشب‌بافی به ثبت جهانی رسید

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۸۸۸

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از ثبت جهانی روستای قاسم آباد با محوریت چادرشب‌بافی از سوی شورای جهانی صنایع دستی (World Crafts Council) خبرداد.

به گزارش ایلنا از رودسر، شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: شورای جهانی صنایع‌دستی به تازگی روستای قاسم‌آباد شهرستان رودسر را با محوریت چادرشب‌بافی در فهرست شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی ثبت کرده است.

امیرانتخابی با تبریک به مردم عزیز رودسر و گیلان خاطرنشان کرد: این روستا نخستین اثر از گیلان است که بصورت مستقل در فهرست ثبت‌جهانی قرار گرفت و امیدواریم ثبت جهانی روستای چادرشب‌بافی چهره گردشگری استان را دگرگون سازد.

وی افزود: فرآیند ثبت جهانی روستای چادرشب‌بافی گیلان از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و پس از طی مراحل فشرده، پروپوزال ارسالی به شورای جهانی صنایع دستی مورد پذیرش قرار گرفت و منجر به حضور ارزیابان رسمی برای تایید نهایی در اوایل دی ماه سال جاری در گیلان شد.

وی یادآور شد: غاده حجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی به ‌همراه کوین موری و ویدا توحدی از ارزیابان این شورا اوایل دی‌ماه سال جاری به‌منظور ارزیابی پرونده ثبت جهانی چادرشب و بازدید از روستای قاسم آباد به گیلان سفر کردند و قرار شد نتیجه نهایی نظر آنان مبنی بر ثبت جهانی چادر شب بافی از طریق شورای جهانی صنایع دستی به ایران ابلاغ شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در پایان ضمن تشکر از وزیر محترم میراث فرهنگی معاونت صنایع دستی، استاندار گیلان و حسن توجه ارزیابان و داوران شورای جهانی صنایع‌دستی و قدردانی از تلاش‌های همکاران‌معاونت صنایع‌دستی در تهیه این پرونده‌ها به همه مردم گیلان خصوصا مردم و هنرمندان شهرستان رودسر تبریک گفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز