خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز خبر داد:

تکمیل رینگ پیرامونی شیراز با افتتاح پروژه‌های جدید

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۷۸۳

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: تقاطع رودکی ، بهمن بیگی ، بزرگراه مهندسین و زیر گذر گلستان از جمله پروژه های است که شهرداری برای تکمیل رینگ پیرامونی شهر شیراز با هزینه های اجرا و تملک بالغ بر 915 میلیارد تومان اجرا کرده است و به زودی شاهد بهره برداری آنها خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، اسماعیل صالحی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های بزرگ و آماده افتتاح شهرداری افزود: هزینه اجرا و تملک پروژه تقاطع رودکی 73 میلیارد تومان ، پروژه بهمن بیگی 491 میلیارد تومان، پروژه بزرگراه مهندسین 263 میلیاردتومان و پروژه زیرگذر گلستان حدود 88 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به هزینه های جابجایی تاسیسات و تملک ها در مسیر اجرای پروژه های عمرانی که علاوه بر هزینه های بیشتر بهره برداری از پروژه را با تاخیر مواجه می کند، گفت: در صورتی که بستر کار فراهم باشد و با چالش های همچون تملک و جابجایی تاسیسات مواجه نشویم انجام پروژه های عمرانی بزرگ در شهرداری شیراز در کوتاهترین زمان ممکن اجرایی می شود.

 معاون شهردار شیراز عنوان کرد: شهرداری در امر جابجایی تاسیسات دستگاه های خدمات رسان که در مسیر اجرای پروژه های عمرانی قرار می گیرند  با نگاه توسعه ای بلند مدت 10 تا 15 سال اقدام می کند.

 وی درباره مشخصات و هزینه کرد پروژه  تقاطع رودکی گفت: هزینه عملیات اجرایی این پروژه حدود 55 میلیارد تومان ،هزینه تملک آن حدود 3 میلیارد تومان و جابجایی تاسیسات حدود 15 میلیارد تومان است که سر جمع هزینه کل این پروژه 73 میلیارد تومان براورد شده است.

صالحی افزود: پروژه تقاطع بهمن بیگی در ورودی شیراز و سمت  جاده بوشهر در 2 فاز تعریف شده بود که فاز 2 این پروژه به همراه پروژه بزرگراه مهندسین و تقاطع رودکی یک رینگ کامل است.

وی درباره پروژه بزرگراه مهندسین و اینکه این پروژه با 2 هزار و 200 متر طول اجرا شده است گفت: یکی از مشکلات این پروژه تملک و جابجایی تاسیسات بود به گونه ای  که هزینه اجرا حدود 15 میلیارد تومان و هزینه تملک بلوار 55 متری به طول 2/2 کیلومتر حدود 243 میلیارد تومان بوده بوده است.  

صالحی با بیان اینکه سه پروژه تقاطع رودکی ، بزرگراه مهندسین و بهمن بیگی باعث روان شدن ترافیک درون شهری و کاهش بار ترافیکی از بلوار امیر کبیر به ویژه درباره  خودروهای سنگین می شود، افزود:  در اجرای این سه پروژه توافق های شهرداری برای بخشی از تغییر کاربری و تملک های مورد مسیر این سه پروژه بار مالی زیادی دربر  داشته است بطوری که تنها در پروژه بهمن بیگی بالغ 400 میلیارد تومان هزینه آزاد سازی، ارزش گذاری و رفع معارض ملکی بوده و هزینه تملک13.5.میلیارد تومان بوده است .

توجه به فضای ساز و نورپردازی در پروژه‌های عمرانی و ترافیکی شیراز 

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز به اجرای فضای سبز و نور پردازی پروژه تقاطع رودکی نیز اشاره کرد و گفت : برای عملیات  فضای سبز این پروژه 30هزار متر مکعب خاکریزی انجام شده است و 19 قطعه فضای سبز با گونه های مختلف گیاهی در نظر گرفته شده  و عملیات نور پردازی 3 پروژه رینگ پیرامونی نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز