خبرگزاری کار ایران

مدیر آب و فاضلاب اردستان خبر داد:

افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب آشامیدنی در اردستان در پی شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۷۵۹

مدیر آب و فاضلاب اردستان از افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب آشامیدنی در اردستان در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد.

رضا دهقانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: مردم باید در مصرف آب نهایت صرفه جویی را انجام دهند.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد آب شرب مصرفی مشترکان شهرستان اردستان از خط انتقال اصفهان و ۴۰ درصد مابقی از شش حلقه چاه شهرستان تامین می شود.

دهقانی با بیان اینکه تامین آب شرب سالم و بهداشتی یکی از اساسی ترین مایحتاج جوامع بشری است، خاطرنشان کرد: ویروس کرونا که از اوایل اسفندماه وارد شهرستان اردستان شد ۳۰ درصد مصرف آب مشترکان اردستان را افزایش داده و انتظار داریم شهروندان از مصارف غیرضروری در این ایام خودداری کنند.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان اردستان گفت: یکی از مهم ترین برنامه های شرکت آب و فاضلاب شهرستان اردستان، جلوگیری از مشکل کم آبی در ایام تابستان است.

دهقانی تصریح کرد: مردم ضمن رعایت مسائل بهداشتی، همزمان از مصارف غیرضروری خودداری کنند تا برای مصارف ضروری به خصوص در فصل تابستان دچار کمبود آب نشویم.

مدیر آب و فاضلاب اردستان با بیان اینکه ماهانه بیش از ۲۵۰ آزمایش روی آب شرب مصرفی در سطح شهرستان اردستان انجام می شود، گفت: آب شرب شهرستان اردستان از نظر استاندارد کاملاً وضعیت مناسبی دارد، اما از شاید از نظر ذائقه مردم مطلوبیت و گوارایی خوبی نداشته باشد که هر دو مقوله‌ای جدا هستند.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف آب شرب در شهرستان اردستان ۱۵۰ تا ۱۷۰ لیتر است، تصریح کرد: این موضوع در حالی است که سرانه آب مصرفی در استان ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر است. از مردم می‌خواهیم همیشه آب را درست مصرف کنند تا از هدر رفت آن جلوگیری شود، این در حالی است که درسال‌های اخیر برنامه‌های متنوعی در زمینه مصرف بهینه آب در قالب‌های مختلف ارائه شده است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان اردستان استفاده از ظرفیت خیران در خدمت رسانی به مشترکان آب و فاضلاب را یکی از برنامه های این اداره عنوان کرد و گفت: با ورود خیران در شهر زواره شیرهای برداشت آب شهری با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا به صورت پدالی نصب شده و قرار است به زودی و با استفاده از ظرفیت خیران در شهر اردستان این موضوع اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز